Creditorii Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, acționarul majoritar al șantierului naval Daewoo Mangalia, pregătesc o infuzie de capital în valoare de 2,6 miliarde dolari pentru constructorul de nave, care se confruntă cu un nivel ridicat al datoriilor după ce a înregistrat pierderi record din cauza scăderii comenzilor. Un eventual faliment al companiei ar costa economia sud-coreeană 43,2 miliarde dolari și aproximativ 50.000 de angajați își vor pierde locul de muncă.
În absența capitalului suplimentar, Daewoo nu va putea răscumpăra obligațiuni scadente în valoare de 841 milioane de dolari, a anunțat joi autoritatea sud-coreeană de reglementare în domeniul financiar FSC, citată de Reuters.
În cadrul unui plan de salvare prezentat de FSC, deținătorii de obligațiuni Daewoo și alți creditori trebuie să își dea acordul în privința conversiei datoriilor companiei în acțiuni. În caz contrar, Daewoo ar putea fi pus sub supraveghere judiciară în vederea reorganizării.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Estimăm o criză de lichiditate în aprilie, astfel că fără măsuri suplimentare, Daewoo nu va putea să își onoreze obligațiile și falimentul nu va putea fi evitat", arată FSC. Potrivit instituției, un eventual faliment în acest an al constructorului de nave ar costa economia țării 48.400 miliarde woni (43,2 miliarde dolari).
Totodată, aproximativ 50.000 de angajați din sector - inclusiv cei circa 40.000 de angajați din cadrul grupului - și-ar putea pierde locul de muncă și 1.300 de subcontractori ar urma să intre la rândul lor în faliment. Șantierul Naval Daewoo Mangalia are aproximativ 6.000 de angajați.
Potrivit planului de salvare, deținătorii de obligațiuni Daewoo vor trebui să accepte conversia în acțiuni pentru 50% din datoria de circa 1.500 miliarde woni (1,3 miliarde dolari) și să acorde constructorului o perioadă de grație de 3 ani pentru plata diferenței.
Cei mai mari creditori cu capital de stat, Banca Coreeană de Dezvoltare (KDB) și Banca Coreeană de Import-Export, trebuie să accepte conversia unor împrumuturi negarantate de 1.600 miliarde woni (1,4 miliarde dolari), separat de injecția de capital de 2.900 miliarde woni (2,6 miliarde dolari) pe care o vor efectua la Daewoo dacă planul de salvare primește undă verde.
În plus, băncile private, care au acordat Daewoo împrumuturi negarantate de aproximativ 700 miliarde won (624 milioane dolari), trebuie să fie de acord cu conversia a 80% din datorie și cu acordarea unei perioade de grație de 5 ani pentru restul sumei.
Creditorii Daewoo se vor întâlni la jumătatea lunii viitoare pentru a discuta planul, potrivit KDB.
Odată rezolvată criza de lichiditate, Daewoo va fi scoasă la vânzare, a spus președintele băncii, Lee Dong-geol.
CITEȘTE ȘI FAN Courier extinde serviciul de colectare în rețeaua PayPointFSC a prezentat un plan secundar de salvare în cazul în care creditorii Daewoo nu vor ajunge la un acord pentru conversia datoriilor, plan ce prevede numirea unui administrator special pentru gestionarea datoriilor grupului.
Daewoo a înregistrat pierderi record de 5.100 miliarde woni (4,24 miliarde de dolari) în 2015, din cauza creșterii costurilor în urma întârzierilor la construcția de platforme offshore, dar și a comenzilor anulate în condițiile prăbușirii prețului petrolului. În primele nouă luni ale anului trecut, pierderile grupului s-au ridicat la circa 1.400 miliarde woni (1,2 miliarde dolari).
Ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, a anunțat, în februarie, că pierderile înregistrate de Șantierul Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries se ridică la 800 de milioane dolari și că trebuie găsite soluții atât de către partea română, cât și de către partea coreeană, astfel încât să fie protejate locurile de muncă ale celor aproximativ 6.000 de angajați.
Potrivit ministrului, șantierul naval înregistrează pierderi de cinci ani, chiar și în perioade când a livrat peste 10 nave.
Pachetul majoritar de acțiuni la șantierul naval din Mangalia este deținut de compania Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd, iar statul român deține 49%, prin Ministerul Economiei.