România a avut ,atât în iunie, cât și pe primul semestru al acestui an cea mai mare creștere a pieței auto din Uniunea Europeană, dar volumul vândut o plasează pe locul 18, în urma unor țări mult mai mici, precum Finlanda, Ungaria, Grecia și Slovacia. Dacia a înregistrat un nou record, peste 50.000 de autoturisme înmatriculate într-o lună.
Uniunea Europeană a înmatriculat în iunie 1,49 milioane de autoturisme noi, cu 2,1% mai multe față de anul trecut, creșterea bazându-se în special pe câteva din piețele importante, Italia (+12,9%), Spania (+6,5%) dar și Polonia sau Olanda. România a contribuit la această creștere, chiar dacă volumul este foarte mic în comparație cu piețele majore. Două dintre cele mai mari țări, Germania și Marea Britanie, au încheiat luna iunie pe minus, în special din cauza numărului mai mic de zile lucrătoare.
Pe primul semestru, creșterea totală a UE este mai mare, 4,7%, contribuția Germaniei, care a avut în 2017 un an foarte bun (+3,1%), fiind esențială. La fel au stat lucrurile cu Franța (+3%), Italia (8,9%) și Spania (7,1%).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, în Uniunea Europeană au fost înamtriculate 7,8 milioane de autoturisme, un volum record pentru cele 28 de state ale Uniunii.
Marca Dacia, parte a Group Renault, a depășit pentru prima dată pragul de 50.000 de untiăți în iunie (50.519 mașini, cu 11,3% mai multe decât în iunie 2016) și a atins o cotă de piață de 3,4%, cea mai mare pondere a mașinilor Dacia în Europa, din istoria existenței sale. Evoluția remarcabilă a mașinilor Dacia a depășit rezultatele coreenelor Kia și Hyundai, așa cum a făcut anterior cu Seat și o parte din mărcile japoneze.
Alte mărci care avut creșteri mai mari în iunie au fost Alfa Romeo, Seat, Lada, dar și japonezle eToyota și Suzuki. Cea mai vândută marcă a fost luna trecută VW, în creștere cu 0,6 procente, cu un total de 160.482 autoturisme înmatriculate, urmată de Renault, 133.143 unități. Pe locul al treilea, Ford a devenit a treia marcă, din punct de vedere al volumului (96.2012), devansând Opel. Ambele au scăzut, comparativ cu iunie 2016, dar Opel are un declin mai mare (-7,5 procente).
În clasamentul mărcilor la jumătatea anului , Dacia a atins un volum de 242.878 unități, în creștere cu 10,8 procente, cota de piață a mărcii Dacia urcând, în 2017, la 3% din totalul UE. În marea lor majoritate, mărcile au crescut în aceste prime 6 luni din 2017, însă o serie de branduri se afllă pe un trend descrescător. Între acestea, importante sunt Honda (-12,3%), Mazda (-4,8%), Opel (-2,6%), dar și Audi (-0,5%).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Romsys, cea mai mare insolvență IT, a început să vândă mașini pentru a achita din datoriile către stat. Nu a reușit să vândă decât jumătate din mașinile licitateGrupul Renault, din care face parte Dacia, a reușit să urce pe locul al doilea, după PSA, după rezeultatele favorabile din primul semestru, și va rămâne pe această poziție până la integrarea Opel în PSA.
Cel mai mare grup auto din Europa, Volkswagen, a reușit să revină pe creștere în mai și are 3,2% creștere în primul semestru, cu 1,9 milioane de autoturisme înmatriculate, un volum mai mare decât suma următoarelor două clasate, Renault și PSA. Interesantă este și evoluția Fiat Chrysler Group (FCA) care a depășit în acest an Ford.