Ford a anunțat că va oferi o conexiune la Internet în mașinile pe care le va vinde în Europa, prin intermediului unui modem Wi-Fi integrat la bord. Practic, va fi vorba despre un Hot Spot creat de modemul integrat, prin care pasagerii se vor putea conecta la internet. În același timp, o aplicație proprie, FordPass, va permite șoferului să fie conectat permanent cu mașina, să descuie și să încuie de la distanță ușile, să localizeze mașina, să verifice nivelul de carburant sau de ulei, bateria sau presiunea din anvelope.
Nu în ultimul rând, posibilitatea de a apela serviciile de urgență sau să furnizeze informații privind traficul vor fi la fel de importante.
“Viitorul mobilității este activat de conectivitate: de conexiunea dintre tine și vehicul, dintre smartphone-ul tău și vehicul și dintre vehicul și mediul înconjurător. Prin FordPass Connect, platforma noastră SYNC face tranziția între o poziționare concentrată pe telefoane și tablete și cea conectată la tehnologia Cloud. Ford Pass Connect le va permite copiilor să urmărească filme, să asculte muzică sau chiar să-și facă temele în timpul călătoriei cu mașina. În plus, cei care lucrează în timp ce se deplasează vor putea accesa ușor resursele de birou de care au nevoie indiferent de locul în care se află”, spune Don Butler, director executiv Servicii și Vehicule Conectate Ford.
CITEȘTE ȘI APIA anunță organizarea Salonului Internațional Auto București, la toamnă. Reprezentantul Ford, numit ca vicepreședinte în locul DaciaFord a prezentat anunțul lansării noii tehnologii în cadrul Mobile World Congress Barcelona, cel mai mare eveniment global dedicat industriei mobile. Hotspot-ul Wi-Fi include o antenă externă și permite până la 10 device-uri conectate în același timp, potrivit anunțului Ford.
Modelele Ford oferă încă din 2012 funcția de Asistență pentru situațiile de urgență (Emergency Assistance) prin sistemul de conectivitate SYNC. În eventualitatea unui accident în urma căruia s-a declanșat explozia unui airbag sau a fost întreruptă alimentarea cu carburant, această tehnologie utilizează un telefon mobil conectat care îi ajută pe ocupanții mașinii și inițiază un apel direct la serviciile de urgență în limba regiunii respective, alertând astfel echipele de prim ajutor și oferindu-le informații legate de localizarea vehiculului.
Ford îmbunătățește acum acest sistem cu ajutorul modemului integrat, oferind serviciului eCall, care contactează automat serviciile de urgență după un accident, comunicând localizarea mașinii și anunțând dacă șoferul este conștient sau nu(1). Ford va continua să ofere pachetul de Asistență pentru situațiile de urgență pe vehiculele care nu sunt echipate cu FordPass Connect.
Serviciile de date pe care le va oferi un automobil Ford vor face obiectul unui contract separat cu furnizorul de servicii de telefonie mobilă și va avea costuri suplimentare, după cum anunță Ford