Marius Cristescu, în top 10 cei mai bogați români, transmite Guvernului cum să rezolve până în vară aglomerația de pe Valea Prahovei

Marius Cristescu, în top 10 cei mai bogați români, transmite Guvernului cum să rezolve până în vară aglomerația de pe Valea Prahovei
scris 16 ian 2017

Traficul din stațiunile montane, sufocat de aglomerație în weekend-uri, ar putea fi foarte ușor deblocat dacă ministerele Transporturilor și Turismului și-ar bate puțin capul, crede Marius Cristescu, unul dintre cei mai puternici oameni de afaceri români, situat în 2016 pe locul 7 atât în topul Forbes, cât și în topul Capital al celor mai bogați români. Cristescu sfătuiește Guvernul cum să rezolve problema traficului la munte în doar câteva luni, cu cheltuieli minime.

În primul rând, explică Marius Cristescu pentru Profit.ro, dacă ar fi construite sensuri giratorii la intrarea și ieșirea din fiecare stațiune, începând cu Comarnic și până în Poiana Brașov, nu s-ar mai crea blocaje. În plus, ar fi nevoie de sensuri giratorii la fiecare ieșire de pe pârtie. Cu aproximativ 20 de sensuri giratorii în stațiunile de pe traseul București-Valea Prahovei-Poiana Brașov, se scurtează la jumătate durata călătoriei în weekend-urile aglomerate, crede omul de afaceri.

Urmărește-ne și pe Google News

"Nu se mai creează ambuteiaje. Trebuie doar expropriate câteva case din intersecțiile respective, unde se fac sensuri giratorii, deci o investiție de maximum o jumătate de milion de euro pentru fiecare sens giratoriu, cu tot cu exproprieri. Investiția se amortizează în primul an de folosire datorită creșterii numărului de turiști. Sunt foarte mulți români care nu merg în weekend la munte pentru că fac foarte mult timp între stațiuni", spune Cristescu.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

El crede că pe acest traseu mai pot fi construite și două centuri ocolitoare: la Comarnic, pe marginea liniei ferate, și la Bușteni. "Există posibilități enorme, doar că trebuie ca cineva să-și bată capul. Cu sensurile, centurile și toate exproprierile, totul n-ar trebui să coste mai mult de 30 de milioane de euro. Construcția lor efectivă s-ar putea realiza în 3-4 luni. Dacă s-ar apuca cineva serios din februarie, probabil că în august ar fi gata", susține omul de afaceri.

Ca să câștige și mai mult turismul, vacanțele copiilor ar trebui decise în funcție de zonă, exact cum este în Germania, pe landuri, mai crede Marius Cristescu. Așa nu s-ar aglomera toți părinții odată și n-ar mai fi o săptămână de vacanță în februarie, ci 3-4 săptămâni. În plus, mai spune el, autoritățile ar trebui să dubleze sau să tripleze parcările de lângă pârtiile de schi și ar trebui ca fostele platforme industriale dezafectate din Azuga, Bușteni și alte stațiuni să fie transformate în parcări.

Și bogații plâng, dar de fericire CITEȘTE ȘI Și bogații plâng, dar de fericire

"Nu trebuie expropriate, dar trebuie obligat proprietarul ca, până construiește ceva acolo, să le dea utilitate de parcare, altfel să i se pună impozit suplimentar pe paragină. Lipsa parcărilor omoară și Poiana Brașov. De multe ori se blochează accesul în Poiană pentru că nu sunt suficiente locuri de parcare. Te duci la Voineasa și nu există parcare, parchezi pe marginea drumului. Ai făcut infrastructură de schi și n-ai făcut parcări, când lângă pârtie ar trebui create mii de locuri de parcare. Eu cred că nu există stațiune montană care să nu aibă nevoie de un număr cel puțin dublu de locuri de parcare față de cel existent acum", mai spune omul de afaceri.

Acesta afirmă că autoritățile locale ar trebui să mai pună la dispoziția turiștilor autocare care să circule prin toată stațiunea și să ducă schiorii la pârtii. Așa, foarte mulți și-ar lăsa mașinile la hotel și ar merge cu autocarul, care ar trebui să oprească la fiecare hotel să ia turiștii care vor să meargă la pârtie. Autocarul ar trebui să circule toată ziua în sezoane și weekend-uri. Într-un autobuz intră 40 de schiori care, altfel, s-ar duce la pârtie cu 20 de mașini. Din start, ar scădea numărul de mașini care s-ar duce la pârtie cu 20 pentru fiecare autobuz.

"Cred că Ministerele Turismului și Transporturilor ar trebui să-și bată puțin mai mult capul. Împreună cu autoritățile locale ar trebui să facă un plan național de reabilitare a acestor stațiuni montane pentru care să creeze infrastructura necesară", a încheiat Cristescu.

Marius Cristescu deține, alături de fratele său Emil, grupul Bega, cu mai mult de 30 de firme din diverse domenii, de la industria chimică, foraj petrolier, comerț, turism, transport și imobiliare. Frații Cristescu dețin, printre alele, hotelul Timișoara din orașul căuia îi poartă numele, complexul turistic de agrement Arsenal Park de la Orăștie și uzina și parcul industrial Faur din București.

viewscnt
Afla mai multe despre
marius cristescu
indei
guvern
deblocare
trafic
valea prahovei