Hotelierii din București vor să conteste colectarea taxei așa numite "de promovare turistică" și vor refuza să o plătească cât timp nu este folosită integral, așa cum stabilește legea, pentru promovarea turistică a Capitalei. Hotelierii susțin că banii colectați din această taxă, de circa 2 milioane de euro, stau nefolosiți în conturile primăriilor de sector, în timp ce unica lor destinație posibilă - promovarea orașului - este deficitară.
Drept urmare, hotelierii vor contesta pentru anul viitor colectarea acestei taxe, a declarat pentru Profit.ro Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR), din care fac parte, printre altele, lanțurile Ana Hotels, Continental Hotels, Radisson, Marriott, InterContinental, Ramada Majestic, Ramada Plaza, Epoque, Cronwell, Zenith și altele.
Conform deciziei Consiliului General al Municipiului București, hotelierii trebuie să plătească 1% din tariful de cazare ca taxă specială de promovare turistică. Codul Fiscal stabilește că orice taxă specială nu poate fi folosită decât în scopul pentru care a fost colectată.
Investitorii din turism spun că, în cazul taxei hoteliere, nu au observat ca prevederile din Codul Fiscal să fi fost puse vreodată în practică. "Promovarea turistică a Bucureștiului este egală cu zero. Nu există un calendar de evenimente stabilit din timp, Bucureștiul nu participă la niciun târg internațional sau național de turism, nu există identitate vizuală pe tema turism, nu există buget de promovare și nu există centre de informare turistică", afirmă șeful Federației hotelierilor.
Deși Bucureștiul este destinația turistică numărul 1 a României, având aproape 50% din numărul de turiști străini înregistrați de Institutul Național de Statistică, hotelierii susțin că nu există nicio strategie de promovare și dezvoltare turistică a orașului.
Hotelierii au constatat că acești bani, colectați din taxa plătită de ei, nu sunt folosiți deloc. Există în conturile primăriilor de sector, cele care colectează taxele, o sumă de circa 2 milioane de euro nefolosită, când unica destinație posibilă, și anume promovarea turistică, este deficitară, spune Ile.
Deși Primăria Capitalei este inițiatorul și membru fondator al Asociației de Promovare și Dezvoltare Turistică București în Bucharest Tourism Board (BTB), alături de hotelieri, agenții de turism, transportatori, restaurante din oraș, aeroporturile, Camera de Comerț București, Clubul SKAL, Tarom și alții, municipalitatea nu a pus în aplicare deciziile prin care acest board să poată folosi sumele colectate drept taxă specială de promovare.