În anii din urmă, lunile iulie și august erau coșmarul hotelierilor din București. Oamenii de afaceri străini, principalii "turiști" din Capitală, plecau în vacanță, iar Bucureștiul nu reușea să devină o astfel de destinație de relaxare. În ultimii ani, însă, Bucureștiul a devenit un oraș turistic, iar gradul de ocupare pe vară al hotelurilor a crescut de 2-3 ori.
În perioada 2009-2014, majoritatea hotelurilor din București "trăiau" exclusiv din turiștii de business, veniți cu afaceri sau la diverse conferințe și congrese. Gradul mediu de ocupare al hotelurilor din Capitală era undeva pe la 50-60% în perioada considerată de vârf - septembrie, octombrie, noiembrie, iar în iulie și august scădea până pe la 20-30%, arată pentru Profit.ro Mihai Acatrinei, trezorierul Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR) și directorul general al hotelului Ramada Majestic din centrul Bucureștiului.
El spune că, în medie, limita de rentabilitate a unui hotel este undeva în jurul a 50-60%, deci în cele două luni de vară, rămase fără oamenii de afaceri, hotelurile din București funcționau pe minus.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ultimii trei ani, însă, lucrurile s-au schimbat, iar Bucureștiul a devenit atractiv pentru turiștii care vin pentru relaxare. Centrul Vechi a devenit o destinație turistică în sine, companiile aeriene low cost leagă Capitala de marii "furnizori" europeni de turiști, iar pe rețelele sociale cei care au fost în Capitală promovează, de multe ori, orașul.
Bucureștiul este considerat o destinație sigură, în condițiile în care multe alte orașe, mult mai atractive turistic, și-au pierdut acest avantaj.
În plus, în București, oraș căutat în anii trecuți în special de turiștii de business, hotelierii scad tarifele pe vară cu cel puțin 30%, ceea ce nu se întâmplă în orașele cu tradiție în turism.
În tot acest context, s-a ajuns ca, în acest an, hotelurile din Capitală să fie ocupate în proporție de peste 60% în lunile iulie și august, iar tendința este de creștere de la an la an, explică Mihai Acatrinei. Majoritatea clienților sunt turiști străini, în general familii cu copii, din Israel, Franța, Italia sau Germania. Media sejurului lor este undeva, la 2,5 zile.
Din experiența anului trecut, Acatrinei a constatat că turiștii străini vin și toamna, când se întorc și oamenii de afaceri, astfel încât multe dintre hotelurile din București ajung deseori la grade de ocupare apropiate de 100%.