Guvernul ar urma să aibă pe masă eliminarea supraaccizei la carburanți, care a făcut România statul est-european cu cea mai agresivă impozitare în domeniu

Guvernul ar urma să aibă pe masă eliminarea supraaccizei la carburanți, care a făcut România statul est-european cu cea mai agresivă impozitare în domeniu
scris 12 sep 2018

Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a afirmat, marți seară, la TVR, că "există discuții" privind renunțarea la supraacciza aplicată carburanților și că ia în calcul să propună acest lucru până la finalul acestui an.

Eugen Teodorovici a anunțat că ia în calcul să propună, până la sfârșitul acesui an, renunțarea la supraaacciza aplicată carburanților în România, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

"Vom face o analiză și vedem exact care este… O analiză de oportunitate. (…) Eu sunt tentat să propun o astfel de chestiune (de a se renunța la supraacciza pentru carburanți - n.r.)", a spus Teodorovici.

Întrebat ce anume s-a făcut din banii care au intrat suplimentar în buget din aplicarea supraaccizei la carburanți, ministrul Finanțelor a spus că s-au făcut "drumuri, școli, grădințe", fără a putea da un exemplu concret de mare proiect.

EXCLUSIV Legea care reglementează lobby-ul în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Legea care reglementează lobby-ul în România

El a afirmat că un astfel de mare proiect care urmează a fi realizat va fi podul de peste Dunăre de la Tulcea. În acest context, Teodorovici a susținut că în zonă există politicieni care au interese ca acest pod să nu se construiască și că ridicarea construcției va începe până la finalul lui 2018.

"Acest pod nu s-a făcut de peste 20 de ani de zile pentru că sunt unii care au interese locale. Și atât de meschine sunt interesele acestor oameni, politicieni din păcate, în zona respectivă, care au aceste interese. (...) Dacă o să am dovada certă, sper să știe să înoate acel cineva care pune astfel de piedici", a spus ministrul Finanțelor.

În vara anului trecut, Guvernul a reintrodus supraacciza la carburanți, în două etape, generând o majorare de câte 0,16 lei/litru pentru toate tipurile de carburanți. România a devenit astfel statul est-european cu cea mai agresivă impozitare a carburanților.

Supraacciza a fost introdusă în 2014 de Guvern, condus la momentul respectiv de Victor Ponta, ca urmare a discuțiilor cu Fondul Monetar Internațional. Rolul acesteia era să aducă bani suplimentari la bugetul statului. Taxa suplimentară pe combustibil a avut scopul declarat de a finanța proiecte de infrastructură rutieră, însă banii colectați au ajuns ulterior în bugetul statului și au compensat efectul unor decizii de reducere a unor taxe și contribuții, cum ar fi CAS.

Supraacciza ar fi trebuit eliminată din ianuarie 2016, dar decizia a fost amânată cu un an, până în ianuarie 2017.

Un document prezentat anul trecut de Profit.ro relevă că supraaciza de 7 eurocenți la litrul de benzină sau motorină a produs pentru stat, în cei aproape trei ani în care a fost aplicată, 8,46 miliarde de lei (aproape 2 miliarde de euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
supraacciza
carburanti