Mercedes-Benz a lansat la Cape Town, Africa de Sud, noul pick-up X-Class, o mașină realizată pe platforma lui Nissan Navara, cu finisaje premium, specifice mărcii Mercedes.
Mercedes-Benz X-Class este cel mai nou model din gama constructorului premium german, fiind o intrare în forță pe o piață într-o puternică expansiune la nivel global. Potrivit studiilor, în următorii 10 ani, vânzările de pick-up-uri vor crește cu cel puțin 1 milion de unități, ceea ce pentru producători este o tentație de nerefuzat. Dat fiind faptul că niciun alt constructor premium nu vinde în acest moment un pick-up, Mercedes poate beneficia, pentru o vreme, de un pseudomonopol pe acest segment. Lansarea din Africa de Sud nu a fost întâmplătoare, țările africane reprezentând o piață pentru acest gen de caroserie extrem de mare.
Din punt de vedere tehnic, X-Class are la bază platforma Nissan Navara, pe care a utilizat-o și Renault la propriul pick-up Alskan. Acesta a fost lansat cu un an înainte, pentru a putea beneficia de un avantaj în competiția cu noul X-Class. Dacă analizăm dimensiunile celor trei modele, observăm că X-Class are câte 3 centimetri în plus la lungime și lățime față de modelele Renault – Nissan, centimetri care se obțin, în mod normal, din design, și nu influențează valorile utile. Și asta pentru că ampatamentul este, evident, identic, 3,15 metri, care asigură același confort interior, pentru pasageri, dar și la rulare, pe suprafețe denivelate sau în viraje.
De asemenea, capacitățile benei (vorbim despre caroseria Double-Cab) sunt similare, cu 5 cm în plus la lungime pentru X-Class. Diferența majoră este dată de preț, pentru că Mercedes a anunțat un nivel de pornire de 37.200 euro în Germania. Renault nu are prețuri pentru Europa, singura piață pe care se vinde, deocamdată, fiind America de Sud, cu un preț de pornire de 32.200 euro. Nissan Navara, cel mai „bâtrân” dintre cele trei modele, se vinde cu un preț de circa 30.900 euro (oferta din România). Dacă comparăm performanțele off-road, constatăm că Alaskan are câteva plusuri, cum ar fi unghiul de degajare mai mare și garda la sol (date tehnice oficiale).
La capitolul motorizare, Mercedes a ales să ofere ambele motoare diesel, atât cel de pe Renault Alaskan, de 2.5 litri, cât și cel de pe Nissan Navara, de 2.3 litri, urmând să pluseze cu propriul motor pe benzină, pe anumite piețe, dar și un viitor vârf de gamă, un V6 de 258 CP, care va fi perfect pentru piața americană, începând de anul viitor.
Designul noului X-Class nu mai respectă propunerea conceptului X Class, mai ales la nivelul blocurilor optice, mult mai „cuminți”, la fel și profilul grilei frontale. Pe ansamblu, dacă Alaskan și Navara au aceleași panouri de uși și aripi, Mercedes și-a redesenat, practic, caroseria, pentru a avea propria personalitate.
Spiritul premium se simte mai mult la interior, unde Mercedes își respectă blazonul și oferă inclusiv scaune de piele, finisaje de calitate și echipamente de top. Vor fi disponibile trei variante de echipare, Pure, Progressive și Power, cu jante de 17, 18 și 19 inci, performanțele off-road vor fi asigurate de tracțiunea integrală 4MATIC, iar siuguranța va dispune de echipamente standard, precum frânarea de urgență, asistență la menținerea benzii de rulare, dar și, opțional, asistență pentru stabilitatea remorcii.
Pe piața europeană, noul X-Class va fi disponibil începând din noiembrie, urmând să fie introduse treptat și pe alte piețe globale.