După ce a anunțat construcția a două sensuri giratorii pe Centura București, CNAIR anunță modificarea sensurilor și priorităților în intersecția de sub Podul Otopeni. Deși șoferii se plâng că vor avea de parcurs distanțe mai mari, măsura va reduce aglomerația de sub pod.
CNAIR aduce detalii suplimentare despre reconfigurarea circulației sub Podul Otopeni. Astfel, prin introducerea celor două sensuri giratorii, unul la captul podului hobanat din zona Lukoil, delălalt la aproximativ 3 kilometri spre Mogoșoaia, se elimină virajele la stânga, iar mașinile care vor să iasă de pe Centură spre București, cu viraj la stânga vor fi obligate să efectueze manevra prin parcurgerea celor 3 kilometri suplimentari.
Mașinile care vin dinspre București și vor să vireze stânga spre Mogoșoaia vor fi nevoite să vireze dreapta, să parcurgă sensul giratoriu și apoi să întoarcă. Toate aceste măsuri și celelalte care sunt implementate în mai multe etape au ca scop fluidizarea traficului în zona Podului Otopeni, unde acum se formează cozi la toate intrările în intersecție.
Lucrările deja începute au condus la desființarea unor insule de sub pod și vor fi finalizate până la sfârșitul acestui an.
Potrivit CNAIR, avantajele implementării noii soluții de trafic sunt:
- Creșterea capacității de circulație pe Centura București, în general și în mod specific în zona de implementare a proiectului. Această creștere prezintă efecte pozitive inclusiv la nivel de fluidizare a circulatiei și timpi de așteptare;
- Creșterea gradului de siguranță a circulației;
- Se îmbunătățeste accesul spre și dinspre zona proiectului;
- Introduce efecte pozitive la nivel de mediu prin scăderea volumului de noxe eliminat de vehiculele iî așteptare la intrarea în intersecție.