Ford România a început astăzi, cum anunța anterior Profit.ro, producția modelului EcoSport, un SUV concurent cu Dacia Duster. Președintele Klaus Iohannis și premierul Mihai Tudose au participat la festivitate.
Ford a început pregătirile producției EcoSport de mai multe luni, mai întâi operând o serie de angajări de personal, precum și transformarea liniilor de fabricație. Iarna trecută au fost efectuate modificări în secțiile Montaj general și Caroserii.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Secția „Caroserii”, unde funcționau 320 de roboți în producția B-MaxX, a primit 190 de noi roboți. Pentru acomodarea noului model, Ford a investit circa 200 milioane de euro. Începând din primăvara acestui an, la Craiova au fost angajate peste 1.000 de persoane, iar Ford a anunțat că vor mai fi făcute angajări. În total, producția noului EcoSport a generat 1.700 de locuri de muncă noi în uzina de la Craiova, care va ajunge astfel la 3.900 de angajați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În toamna acestui an, pe 1 septembrie, a fost făcut ultimul pas înainte de schimbarea produselor uzinei. Ultimul model B-Max a ieșit de pe bandă, uzina intrând din nou în remont. Oprirea producției B_Max a reprezentat un semi-eșec pentru fabrica de la Craiova, deoarce acest model nu a cunoscut succesul pe care l-au așteptat reprezentanții companiei. Apariția într-un moment în care clienții europeni se îndreptau către o categorie nouă de caroserie, SUV-urile, a fost principala cauză a dispariției B-Max.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Ford prezintă în premieră SUV-ul EcoSport, versiunea românească ce va fi construită la Craiova. Este cel mai puternic concurent pentru Dacia DusterUzina din Craiova a fost cumpărată de Ford de la statul român în 2008, iar până în 2012 a produs modelul Transit Connect, acesta fiind urmat de B-Max.
Modelul ce este fabricat de astăzi la Craiova este un SUV de clasă B, este concurent direct cu Dacia Duster și se remarcă prin faptul că, spre deosebire de alți concurenți europeni, dispune și de tracțiune integrală. Versiunea modificată a acestuia a fost prezentată în premieră la Frankfurt, ea urmând să intre în oferta dealerilor imediat ce va începe producția sa. Potrivit reprezentanților Ford, SUV-ul care va fi produs în România va fi vândut pe 56 de piețe de pe patru continente.
Uzina Ford de la Craiova ar trebui să producă și un al doilea model, pentru a fi eficientă. Reprezentanții companiei au declarat că se caută în continuare oportunități pentru aduce noi produse la Craiova „cu scopul de a utiliza cât mai eficient capacitatea potențială a uzinei.” Cel mai firesc ar fi un produs din același segment cu EcoSPort, pentru a putea folosi aceeași linie de producție.