Firmele românești sunt ultimele din Uniunea Europeană la promovarea afacerii pe Internet, datele indicând că, anul trecut, doar 12% din societățile din România și-au făcut publicitate online și mai puțin de o treime din firmele care folosesc Internetul se promovează pe rețele sociale.
Astfel, doar 12 din 100 de firme românești cu peste 10 angajați și-au făcut publicitate prin intermediul Internetului în 2016, fiind pe ultimul loc din UE. De asemenea, mai puțin de jumătate dintre IMM-urile din România (42%) au o pagină de Internet. Potrivit agenției de marketing Perceptum, statistica Eurostat semnalează un grad mare de înapoiere al antreprenorilor români în privința utilizării celei mai eficiente metode de promovare a afacerii. Iar acest lucru îi privează de notorietate și, cel mai important, de un segment important de clienți.
“Afacerile mature încep să vâneze, prin instrumente tot mai sofisticate, mai mult decât notorietate. Vor clienți adevărați, nu virtuali, vor relevanță și influență în mediile sociale. Acești antreprenori știu ce înseamnă să te vinzi bine pe o rețea socială. Din păcate, cele mai multe firme românești riscă să rămână mult în spatele companiilor străine. Iar această statistică este cu atât mai îngrijorătoare cu cât România deține infrastructura de comunicații optimă pentru aceste acțiuni”, afirmă Raluca Ghilea, Director Executiv Perceptum.
CITEȘTE ȘI Guvernul renunță la taxa pentru cinema de la operatorii de telefonie mobilă, dar ridică taxa din minute de publicitate TVPotrivit statisticii europene, Malta și Irlanda au cele mai multe firme care se promovează pe mediile sociale, respectiv 71% și 66%. La nivel european, 77% din IMM-uri dețin o pagină web, 45% folosesc rețelele sociale pentru promovare și 25% își fac reclamă pe Internet. Potrivit Ralucăi Ghilea, în 2017, antreprenorii români ar trebui să profite de instrumentele de marketing puse la dispoziție de Internet. În plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor vrea să recupereze terenul pierdut.
“În ultimii ani, utilizarea mediilor sociale a crescut spectaculos. Drept urmare, și cantitatea de informații livrate pe aceste rețele este mai mare ca niciodată. Este tot mai dificil să captezi atenția utilizatorilor. Cea mai bună cale pentru a te diferenția rămâne livrarea unui conținut de calitate și construirea unei reputații impecabile. În 2017, conținutul video va atinge vârful în privința modalităților preferate de promovare pe Internet”, mai arată Raluca Ghilea.
Potrivit companiei de analiză a traficului pe Internet StatCounter, în luna octombrie 2016, aparatele mobile și tabletele au depășit, pentru prima dată, desktop-urile la rata de utilizare a Internetului. Astfel, primele au generat 51,3% din rata de utilizare a Internetului în toată lumea, comparativ cu 48,7%, nivel cuantificat de desktop-uri. De aceea, planul de business al antreprenorilor, în 2017, ar trebui să pornească de la următoarea realitate: telefonul mobil este folosit pentru orice.