Circa 69% dintre companiile mici și mijlocii din România dețin un site pe Internet, în timp ce aproape o treime nu au nicio identitate online, reiese dintr-un studiu realizat de compania românească Smart Bill și agenția de marketing online Canopy.
Studiul mai arată că 63% dintre companiile care nu au site consideră că nu este necesară o prezență online pe motiv că afacerea este la început, nu au avut până acum resurse interne necesare sau nu îi văd relevanța pentru profilul firmei, scrie News.ro.
De asemenea, pentru a se promova, afacerile prezente online apelează în special la rețele de socializare (social media), optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), e-mail marketing și Pay Per Click (PPC).
Studiul a fost realizat în luna decembrie, pe un eșantion de 1.000 de companii mici și mijlocii din România.
Conform studiului, 18% dintre companii au menționat că lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au încă un site, 5,4% au afirmat că nu au știut cum să demareze un astfel de proiect, în timp ce 4,2% au indicat lipsa fondurilor ca principala frână în crearea unei prezențe online.
Doar 10% dintre companiile care nu dețin un site web au precizat că intenționează să construiască unul în perioada următoare sau că site-ul este deja în construcție.
Dintre companiile care dețin un site web, 66% aleg să își promoveze serviciile și produsele prin intermediul rețelelor de socializare, în timp ce 53% folosesc tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare pentru promovarea în mediul online.
Aproximativ 38% dintre respondenți au indicat e-mail marketing-ul ca principală modalitate de promovare, în timp ce campaniile Pay Per Click (PPC) au fost preferate de 33% din respondenți, iar campaniile de marketing afiliat au fost utilizate de 13% din companiile participante la chestionar.
CITEȘTE ȘI Tinerii care nu merg la școală și sunt șomeri primesc până la 30.000 euro pentru deschiderea unei afaceriPuțin peste 10% dintre firme au declarat că folosesc și alte metode de promovare online.
De asemenea, circa 68% dintre companiile chestionate au declarat că site-ul este gestionat de o persoană desemnată din cadrul firmei, în timp ce 17% își gestionează prezența pe web prin intermediul unei agenții de publicitate sau a unui colaborator extern și doar 6% dintre companii au delegat această responsabilitate unui departament specializat de marketing online.
În 9% dintre companii, prezența online este gestionată de către administratorul afacerii sau proprietarul site-ului.
Antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan și Mircea Căpățînă au înființat în 2007 Smart Bill, un program de facturare și de gestiune pentru piața din România, care este utilizat de 40.000 de clienți.
În 2016, Smart Bill a beneficiat de o investiție de 1 milion de euro din partea fondurilor de investiții Catalyst România și Gecad Group, care au preluat printr-o operațiune de majorare de capital peste 30% din acțiunile firmei.