Volumul vânzărilor și veniturile BMW Group au atins un nivel record în 2016, potrivit anunțului oficial făcut de companie. Profitul net al grupului a urcat cu 8%, la 6,9 miliarde de euro, iar dividendele propuse vor fi de 3.5 euro pe acțiune.
BMW Group a început „următorii 100 de ani” cu rezultate record, după cum reiese din cifrele comunicate de compania bavareză. „Am trecut de centenar în cele mai de succes 12 luni din istoria corporației și am realizat niveluri noi record în termeni de venituri și câștiguri pentru al șaptelea an la rând” a declarat Harald Kruger, președintele Board of Management al BMW AG. Șeful BMW a declarat că parcursul companiei se va baza pe cei patru termeni ACES - Automated, Connected, Electrified and Shared.
Vânzările de automobile au crescut cu 5,3% și au atins un nivel record de 2.367.603 unități. Cele trei mărci premium, BMW, MINI și Rolls Royce, BMW Group rămâne cel mai mare constructor de mașini premium din lume. Vânzările de vehicule electrice aproape s-au dublat, la 62.000 unități. Vânzările lui i3, primul model full-electric al grupului, au crescut permanent de la lansarea din 2013, iar ținta pentru 2017 este de 100.000 de vehicule electrice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Veniturile au crescut de asemenea la un total fără precedent, 94,163 miliarde euro, cu 2,2% mai mari decât în 2015, mai mult decât dublu față de 2005. Profitul EBIT a fost de 9,38 miliarde euro, mai mic cu 2,2% comparativ cu cel din 2015, în timp ce profitul EBT (înainte de taxe) a fost mai mare cu 4,8%, respectiv 9,665 miliarde euro. Toate operațiunile (Auto, Moto și Financiar) au obținut profituri EBT record. Profitul net al grupului a crescut cu 8%, la 6,91 miliarde euro, de asemenea, un nou record.
Pe baza acestor rezultate, Consiliul de Administrație va propune AGA dividende în valoare de 3,5 euro pe acțiune (3,2 euro în 2015).
Sectorul automotive al grupului a înregistrat venituri mai mai cu 1%, respectiv 86,4 miliarde euro, iar marja profitului brut a fost de 8,9%, mai mică decât în 2015 (9,2%).
Marca BMW a vândut 2.003.359 vehicule, cu 5,2% mai multe decât un an înainte, principalele motoare de creștere fiind Seria 7 și modelele X. Au fost livrate un număr de 644.992 modele din familia X în 2016, cu 22,3% mai multe decât în 2015.
CITEȘTE ȘI Mercedes va rechema 1 milion de autovehicule din toată lumea, pentru defecțiuni care pot produce un incendiu la bord. LISTA cu modelele afectate pe piața din SUAMINI a avut de asemenea un volum de vânzări în creștere, cu 6,4% mai multe vehicule vândute și un total de 360.233 unități.
Rolls Royce, marcă ce a rămas fără concurență după dispariția Maybach, a vândut 4.011 vehicule, cu 6% mai multe.
În Europa, BMW Group a vândut 1,09 milioane vehicule, cu 9,2% mai multe, Germania și Marea Britanie fiind cele mai mari piețe.
În Asia, vânzările grupului au crescut cu 9%, cu 747.291 unități, din care 516.785 au fost vândute în China.
CITEȘTE ȘI Mașinile Ford din Europa vor avea conexiune 4G și hotspot Wi-FiÎn America, cifrele de vânzări au scăzut cu 7,2%, în special din cauza pieței din SUA, care a înregistrat o scădere de -9,7%.
Sectorul Moto a înregistrat și el vânzări record, cu 145.032 unități, cu 5,9% mai mari. Veniturile din acest sector au depășit pentru prima dată în istorie 2 miliarde de euro.
Sectorul financiar a înregistrat 1,8 milioane de contracte, în creștere cu 9,4%, portofoliul de leasing și finanțare atingând un total de 5,11 milioane de contracte, pragul de 5 milioane fiind depășit pentru prima dată. Veniturile din acest segment au atins 25,6 miliarde euro, fiind mai mari cu 8,2%.
BMW Group a ajuns la un număr de angajați de 124.729 persoane, cu 2% mai multe decât în 2015
Pentru 2017, sutn așteptate noi creșteri de vânzări, în ciuda unui mediu economic volatil, bazate în special pe noul Serie 5 și pe MINI Countryman.