Compania germană Bongard, o afacere de familie ajunsă la a doua generație, producător de mașini pentru industria sârmei și a cablurilor, vrea să cumpere utilajele producătorului de cabluri din fibră optică Romcab Târgu Mureș, una dintre cele mai mari insolvențe din 2017.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Germanii au depus o ofertă pentru cumpărarea de echipamente.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
LXM Finance, cu sediul în Londra, parte a LXM Group, membru al London Stock Exchange, este furnizor de servicii bancare și de consultanță pentru instituții și companii, acoperind servicii de brokeraj de capital, de credit și de brokeraj valutar.
Cu birouri în Londra, New York și Atena și având fonduri plasate în investiții în valoare de circa 5 miliarde euro, LXM a fost înființat în 2010 ca un joint-venture între managementul LXM și directorii Libra Group, un grup de afaceri cu sediul în New York având 30 de filiale în 35 de țări.
În România, LXM a fost implicat, în vara anului 2017, în tranzacția prin care grupul elen National Bank of Greece (NGB) a vândut participația majoritară pe care o deține la asigurătorul Garanta din România către compania olandeză Exin Financial Services, pentru 16,8 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Grupul elvețian Georg Fischer, cu vânzări de peste 3 miliarde euro, a semnat cumpărarea Eucasting Ro, cu fabrici la Pitești și Scornicești, tranzacție anunțată în vară de Profit.roRomcab a intrat în insolvență în februarie 2017, după 100 de incidente de plată semnalate de Profit.ro.
Istoricul companiei
Fabricația conductorilor electrici izolați a început în Târgu Mureș în 1950, în cadrul atelierelor industriei locale. După înregistrarea unei dezvoltări dinamice, această activitate a fost trecută în industria republicană prin înființarea Fabricii de Conductori Târgu Mureș (FCTM), în 1960, având sediul pe actualul amplasament al Romcab. Fabrica de conductori și cablaje a devenit, în scurt timp, principalul furnizor de conductori și cablaje pentru industria românească și un important exportator pentru piețele din Europa.
Pe propriul site, compania afirmă însă că "perioada de tranziție la economia de piață a condus la disfuncționalități în activitatea firmei, până la înregistrarea de dificultăți financiare, supradimensionare personal, reducere nivel comenzi''. Astfel, în anii 1990 - 1999, lipsa unei planificări centralizate și adaptarea imperfectă a Electromureșului și apoi a Romcab la condițiile economiei de piață au dus la pierderea unor sectoare de activitate importante pentru Romcab.
În 1999, Paneuro Company a cumpărat de la fostul Fond al Proprietății de Stat (FPS) pachetul majoritar de acțiuni și a început un amplu proces de restructurare a fabricii, urmărind recâștigarea pozițiilor pe piața internă și cea externă. În 2004, compania este forțată să preia plata unor datorii în numele altor firme din grupul Paneuro și a intrat astfel în reorganizare judiciară. n 2007 a reușit să încheie importante contracte în industria auto, atât pe gama conductorilor auto, cât și pe gama cablajelor auto, volumul vânzărilor la export crescând la 40% din totalul cifrei de afaceri, ajunsă la la 21 milioane dolari.
CITEȘTE ȘI Tranzacție discretă pe piața medicală: Regina Maria a preluat o întreagă rețea de laboratoare, cu peste 4 milioane paciențiÎn 2008, Romcab și-a păstrat evoluția ascendentă care a caracterizat-o în cei 3 ani anteriori, ajungând la o cifră de afaceri record, de 23 milioane dolari, și la un număr mediu de 302 angajați, dar criza financiară din 2009 și 2010 a redus drastic vânzările. Până în aprilie 2010, Romcab a reușit să plătească toți creditorii și să iasă de sub incidența Legii insolvenței, după care a accesat fonduri europene.
În 2013, a primit ajutor de stat de 17 milioane euro nerambursabil pentru un proiect de eficientizare a consumului energetic, prin înlocuirea tuturor utilajelor vechi.
Ultimul obiectiv anunțat pe site-ul companiei este că Romcab se află în plin proces de dezvoltare având un mare potențial pentru a deveni un lider pe piața de cabluri din România și un jucător important pe piața cablurilor din Europa.
Pentru 2017, ultimul an raportat, datele indică în dreptul Romcab afaceri de 175,3 milioane lei și o pierdere de 224 milioane lei, cu aproape 400 de angajați.