Piața vehiculelor comerciale a cunoscut un reviriment puternic, aproape comparabil cu cel de pe piața autoturismelor, după eliminarea timbrului de mediu. Creșterea înmatriculărilor de vehicule utilitare a fost în februarie acest an mai mare cu aproape 50% față de februarie 2016, între acestea LCV-urile (utilitare ușoare, până în 3,5 tone) având cel mai mare avans, de 62,82%.
Companiile românești au dat undă verde la achiziții de vehicule, după ce au scăpat de timbrul de mediu, care nu era deloc mic, pentru unele dintre aceste vehicule. Dacă în februarie 2016 erau înmatriculate numai 1.717 vehicule, în februarie 2017 au fost înregistrate în circulație 2.569 exemplare. Mai mult de o treime din acestea (69%) au fost vehicule comerciale ușoare.
Cele mai multe autovehicule comerciale au fost înmatriculate de companii de la mărcile Dacia, cu 462 unități, Ford, 413 unități, și Mercedes-Benz, 249 unități.
Modelele preferate de companii au fost Dacia Dokker, în clasa van-urilor, Volvo FH, în clasa camioanelor, și Nissan Navara, în clasa pick-up-urilor.
Și piața vehiculelor comerciale rulate, aduse din import, a cunoscut o creștere spectaculoasă, fiind în creștere cu 47,3% față de februarie 2016. Astfel, în luna în care a dispărut timbrul de mediu, februarie, au fost introduse în țară 6.576 de autoutilitare, față de cele 4.463 de anul trecut. Cele mai cumpărate vehicule second-hand, de import, pentru transportul mărfurilor au fost Mercedes Benz Sprinter, în segmentul vanurilor, Volvo FH, în segmentul camioanelor, și Mitsubishi L200 în segmentul pick-up-urilor.
Dincolo de vehiculele care au intrat pentru prima dată în circulație, piața a înregistrat și un volum de 6.850 de vehicule comerciale deja înmatriculate, care și-au schimbat proprietarul, aproape dublu față de cele 3.700 de anul trecut.