Producătorul de panificație Dobrogea Grup, care are în portofoliul de produse brandul Eugenia, dar și biscuiții Digesta și pâinea, cozonacul și făina Dobrogea, a reușit să iasă din insolvență după 4 ani, procedură în care intrase cu datorii de peste 126 milioane lei către 150 de creditori. BRD, cu creanțe de recuperat de 11,8 milioane lei, s-a opus închiderii planului de reorganizare, dar nu suficient de convingător pentru judecător.
Compania a argumentat că toate obligațiile de plată asumate prin planul de reorganizare au fost îndeplinite, fiind achitate toate obligațiile curente salariale, implementată facturarea electronică în relația cu două mari rețele de magazine, ceea ce va permite încasarea rapidă a unor sume de bani, transferate către buget 8,7 milioane lei și plătite toate sumele către creditorii chirografari.
BRD s-a opus închiderii procedurii, argumentând că nu au fost realizate planurile de reorganizare ale debitoarelor față de care Dobrogea Grup are calitatea de garant, fiind astfel necesară continuarea procedurii pentru achitarea acestor debite, dar judecătorul a apreciat că societatea își menține calitatea de garat și după închiderea procedurii de reorganizare.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Terra Park, lansat cu fast ca primul parc tematic de distracții din București - în faliment și scos la vânzareCompania a încheiat anul trecut cu datorii de 82,9 milioane lei, dar un profit net de 6 milioane lei la o cifră de afaceri de 156,2 milioane lei.
Dobrogea Grup, astăzi cu 620 de angajați, este pe piață din 1961, când a fost înființată Întreprinderea de Morărit Panificație Dobrogea, prin punerea în funcțiune a 2 mori de grâu, o fabrică de pâine și o fabrică de biscuiți pe platforma Palas din Constanța.
În 2013 și-a cerut singură insolvența, reușind să iasă din această procedură acum, după 4 ani.