Cramele Huși, cumpărate de o companie din America. Vinurile românești vor fi duse pe piața SUA și cea asiatică

Cramele Huși, cumpărate de o companie din America. Vinurile românești vor fi duse pe piața SUA și cea asiatică

Aaron Lohmann (în stânga) și Rowland Hill, încadrând-o pe Lynn Pltaow, Creative Director al Tangerine Cafe, la lansarea Dire Wolf Bourbon. Sursa foto:imgrum.org

scris 14 iul 2017

O companie din Albuquerque, New Mexico (SUA), condusă de fostul CEO al Snow Queen Vodka, Rowland Hill, având ca vicepreședinte, conform datelor analizate de Profit.ro, o româncă emigrată în America, înființată exclusiv pentru a vinde vin românesc pe piața americană și cea asiatică, a cumpărat Cramele Huși, unul dintre cei mai mari producători de vin din Moldova, pe piață din 1954 și condus astăzi de basarabeanul Serghei Bunescu.

Înainte de a fi prezentată aici, tranzacția a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Contactați de Profit.ro, reprezentanții Cramele Huși nu au comentat până la ora transmiterii acestei știri.

Urmărește-ne și pe Google News

Compania, VinDacia Holdings, a fost deschisă în America anul trecut cu intenția declarată de a cumpăra anumite vinării din România sau de a încheia măcar un parteneriat cu acestea pentru a produce sortimente de vin pe care să le vândă apoi pe piața din Statele Unite și pe cea din China.

"VinDacia și-a identificat primul obiectiv de achiziție: unul dintre cei mai mari exportatori de vinuri românești", anunța compania la momentul lansării, fără alte detalii.

VIDEO După o tatonare a pieței de 10 ani, miliardarii retaileri austrieci de la XXXLutz, având ca simbol un scaun gigantic, intră în România pentru a concura Ikea CITEȘTE ȘI VIDEO După o tatonare a pieței de 10 ani, miliardarii retaileri austrieci de la XXXLutz, având ca simbol un scaun gigantic, intră în România pentru a concura Ikea

Acum, compania a cumpărat Cramele Huși, care are în portofoliu branduri ca Busuioaca de Bohotin, Dealurile Hușilor, Castelul Dintre Vii, Mihai Viteazul, Inima de Haiduc, Zghihara de Huși.

VinDacia Holdings îl are ca președinte pe Rowland Hill (fost CEO al Snow Queen Vodka în 2005-2008 și al altor producători de alcool, calitate din care a apărut la multe lansări de produse alături de vedete precum Paris Hilton și Gloria Estefan), iar firma prin care lucrează, VinDacia Inc, îl are ca CEO pe Aaron Lohmann (fondator al companiei de marketing CleanSpot) și ca vicepreședinte pe Ioana Engstrom (emigrată din România, CEO la compania de consultanță CMR2, foto mai jos).

Ioana Engstrom

Ioana Engstrom

Rowland Hill este și CEO al Aztec Spiritis din Santa Fe (New Mexico), companie care produce whiskey-ul și vodca Dire Wolf.

Echipa va introduce acum vinul românesc pe piața din SUA și Asia, după o rețetă pe care Rowland Hill a aplicat-o la Snow Queen Vodka, luând produsul din Kazahstan și lansându-l în SUA ca "cea mai mare vodcă super premium din lume", culegând 35 de premii la diferite evenimente.

FOTO La 27 ani de la primul număr, Anunțul Telefonic amintește: cât costau un apartament, o mașină, un TV Elcrom, un video sau o butelie în 1992 CITEȘTE ȘI FOTO La 27 ani de la primul număr, Anunțul Telefonic amintește: cât costau un apartament, o mașină, un TV Elcrom, un video sau o butelie în 1992

VinDacia a început deja să promoveze calitățile vinului românesc pe piața americană și cea asiatică, explicând potențialilor clienți că România produce vin de peste 4.000 de ani, că este indicată de diferite surse din anticihitate ca fiind locul de naștere al zeului grec al vinului, Dionysus, și că ocupă locul 6 în Europa și 13 la nivel mondial în ceea ce privește producția de vin, majorându-și producția cu 26% în perioada 2011-2014, cea mai mare rată de creștere dintre primele 15 state producătoare de vin.

Cramele Huși, companie cunoscută și sub denumirea de Casa de Vinuri Huși, este operată din 1994 de firma Speed, controlată de familia basarabeanului Serghei Bunescu, livrând în ultimii 23 de ani peste 200 de milioane de litri de vinuri îmbuteliate, cât și vrac, din soiuri albe și roșii, pentru piața internă și la export, în 17 țări din Europa.

Compania are 3 fabrici de vinificație și 110 de angajați și produce 20 de sortimente de vin, din care 8 roșii și 12 albe, deținând 600 de hectare de viță de vie în zona Huși, atât în municipiu, cât și în comunele din jur.

Podgoria orașului Huși cuprinde circa 3.000 hectare de vie cu o producție medie de 10.000 kilograme /hectar.

Anul trecut, firma Speed, operatorul Cramelor Huși, a avut afaceri de 40 milioane lei și un profit net de 366.020 lei. Firma este de mai mulți ani în insolvență, cu datorii totale de peste 30 milioane lei către 240 de creditori.

viewscnt
Afla mai multe despre
cramele husi
bunescu
hill
vindacia
vodca