Absolut toți indicatorii de performanță, printre care gadul de ocupare, tarful mediu, revpar (venitul mediu pe cameră disponibilă), atât pentru hotelurile de lanț internațional din București, cât și pentru cele din țară afiliate la un brand internațional au crescut, în unele cazuri chiar spectaculos, potrivit datelor prelucrate de compania de consultanță hotelieră Fivestar Hospitality.
De la 1 ianuarie până la sfârșitul lunii iulie 2017, absolut toți indicatorii de performanță, gradul de ocupare, tariful mediu, revpar (venit mediu pe cameră disponibilă) pentru hotelurile românești luate în calcul de sistemul de statistici private STR (doar hoteluri de lanț internațional) au o evoluție pozitivă.
Creșterea revpar pentru hotelurile din afara Bucureștiului YTD (year-to-date) 2017 vs. 2016 este de 12.5%, față de hotelurile din București, pentru care revpar a crescut cu "doar" 6%. Datele provin dintr-o prelucrare Fivestar Hospitality a datelor pe Romania de la compania STR (str.com).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Gradul de ocupare al acestor hoteluri a crescut anul trecut, la 71,3% pentru cele din București, față de 68% cu un an în urmă, în timp ce la cele din provincie creșterea a fost de la 56,8% la 61,2%. În primele șapte luni ale acestui an hotelurile de lanț din București au fost ocupate în proporție de peste 72,1%, iar cele din restul țări - 63,8%.
Și tariful mediu al acestor hoteluri s-a majorat la 76,7 euro în București (76,1 în 2016 și 73,2 în 2015) și la 51,7 euro în afara Bucureștiului (50,2 în 2016 și 52,8 în 2015). Practic, tarifele în București au urcat în acest an cu 3,1%, iar cele din restul țării cu 8,1%.
Revpar (venitul mediu pe camera disponibilă) a fost de 55,2 euro (54,6 în 2016 și 50 în 2015) în București, în timp ce în restul țării s-a ridicat la 33 euro (30,2 în 2016 și 30 în 2015).
Datele au fost colectate de la un eșantion de 1.924 de camere în hotelurile de lanț din afara Capitalei și 4.905 camere în București.
"Aceste date pozitive încurajează investitorii români, dar și multe entități din străinătate să acționeze ferm pentru intrarea pe piața din România. Sunt sigur că foarte curând vom auzi despre tranzacții semnificative cu active hoteliere în România", apreciază Alexandru Sorin Ionescu, fondator Fivestar Hospitality