Compania spaniolă care dezvoltă aplicația Glovo de livrare rapidă, în maximum 1 oră, de produse alimentare și nealimentare, după modelul companiei americane Postmates, a anunțat că a lansat aplicația și în România, confirmând astfel informațiile anunțate din aprilie în exclusivitate Profit.ro. Compania l-a recrutat în postul de manager general pentru piața locală pe Victor Răcariu, fost Chief of International Markets Officer la eMag și Head of Business la Fashion Days Group. Glovo a atras recent 30 milioane euro de la mai multe fonduri de investiții.
Aplicația este disponibilă pentru București și, conform companiei, a încheiat contracte cu restaurante precum El Torito, Speed Pizza, Ganesha, Donatino, Aria Burger, ca și cu florării, cofetării și patiserii, având încheiate și înțelegeri cu curieri care se vor deplasa pe scootere și biciclete.
Răcariu a lucrat din martie 2016 la eMag, anterior fiind angajat al Fashion Days Group, din mai 2011.
Compania spaniolă urmează modelul Postmates, care s-a remarcat în SUA prin livrarea extrem de rapidă, în câteva minute, a oricărei comenzi, indiferent că este vorba de mâncare, flori, electronice, medicamente sau îmbrăcăminte ori de un încărcător de telefon sau cheile casei uitate undeva și care pot fi înmânate de o persoană. Folosind ca mijloc de transport motocicleta și bicicleta, compania transportă colete în greutate de până la 9 kilograme și cu un volum de maximum 40x40x30cm.
În aplicație sunt atrase, după modelul Uber, persoane independente, "cu timp liber, un vehicul și un smartphone", plata fiind efectuată după livrare.
De ce este important: Compania spaniolă, deși fondată doar cu 3 ani în urmă, s-a impus deja în mai multe țări și a reușit, pe baza serviciului pe care îl furnizează cu motociclete și biciclete, atât să devină partenerul oficial al McDonald's în diferite orașe spaniole și italiene, cât și să scoată de pe piața spaniolă compania britanică Jinn, care opera pe aceeași nișă și care și-a întrerupt activitatea după succesul Glovoapp23.
Mai este interesant: Pe piața românească au mai intrat recent servicii de aplicații orientate în principal strict spre comenzi online de mâncare. Piața locală de comenzi de mâncare este estimată la 200 de milioane de euro anual, dar cu potențial de dublare în următorii 3 ani. Din estimările operatorilor de restaurante, volumul livrărilor de mâncare la domiciliu ocupă acum în jur de 7-8% din întreaga piață locală HoReCa, evaluată la aproximativ 2,5 miliarde de euro.
Ultimele date: un român plătește în medie 15,5 euro pentru mâncarea comandată online, în timp ce bulgarii alocă 11,7 euro, iar ungurii cheltuiesc 8,1 euro, România fiind indicată drept țara din regiune cu cel mai mare potențial de creștere în ceea ce privește piața de comenzi online de mâncare, bazat pe argumentul că doar până în 10% dintre utilizatorii de internet aleg deocamdată să comande mâncare online.
CITEȘTE ȘI O afacere de familie din România, dată exemplu de Facebook ca o sursă bună de venit: Au pornit în Suedia, ea cosea haine în sufragerie și le vindeaCompania, cu sediul în Barcelona, și-a amenajat biroul la București se pregătește să își înceapă activitatea, lansând deja procedura de recrutare a unui Marketing Manager și a unui Head of Sales pentru piața locală.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții companiei spaniole nu au răspuns până la momentul publicării acestei știri.
Fondat în 2015 și având încă statutul de start-up, compania a atras în aplicația Glovo 250.000 de utilizatori și 3.000 de restaurante și magazine, având circa 2 milioane de comenzi anual. Compania operează în Spania, Italia, Portugalia, Franța, Argentina, Chile, Bolivia, Peru și pregătește acum intrarea și pe alte piețe, una dintre acestea, pe care a venit acum, fiind România.
Deși a intrat recent pe piață, start-up-ul a reușit să devină partenerul oficial al McDonald's în diferite orașe spaniole și italiene, furnizând un serviciu de livrare pe care îl promite ca fiind efectuat în maximum 60 de minute, indiferent că este vorba de produse alimentare sau de alte mărfuri, precum electronice și medicamente.
Pe piața românească au mai intrat recent furnizori orientați însă în principal spre comenzi online de mâncare.
În februarie, platforma Takeaway.com a cumpărat BGmenu, serviciul de catering din Bulgaria, și platforma de comenzi online de mâncare Oliviera, cu operațiuni în România, ambele deținute de grupul bulgar Hello Hungry. Tranzacția s-a ridicat la 10,5 milioane euro.
BGmenu este principala companie în livrarea de alimente din Bulgaria, iar Oliviera, lansată tot în 2015, este una dintre cele mai mari platforme de comenzi online din România.
CITEȘTE ȘI Familia Alin Niculae, proprietarul Oscar Downstream, o nouă tranzacție imobiliară - cumpără un teren al Romexpo cu aproape 5 milioane de euroPe piața locală mai operează și alte aplicații de livrare mâncare de la mai multe localuri, precum foodpanda, toscafood, hipMenu, iar alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.
Profit.ro a anunțat recent că firma americană de ridesharing Uber va lansa în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state. România este primul stat din regiune în care va fi introdus serviciul.
De asemenea, luna trecută, grupul francez de retail Carrefour și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare, pentru produse furnizate de hypermarketurile rețelei și unele restaurante din diferite orașe, cu livrare gratuită.
La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.