Cel mai bogat om de afaceri din Cehia și rețeaua Discovery, interesate să preia inclusiv PRO TV - presă

Cel mai bogat om de afaceri din Cehia și rețeaua Discovery, interesate să preia inclusiv PRO TV - presă
scris 12 iun 2019

Petr Kellner, cel mai bogat om de afaceri din Cehia, și rețeaua de televiziune Discovery sunt interesate să preia operațiunile grupului de media  Central European Media Enterprises (CME), inclusiv postul de televiziune PRO TV, indică presa din Cehia.

Petr Kellner are deja afaceri în România, în principal în domeniul imobiliar, el cumpărând sediul ING Bank și complexul Metropolis Center, ambele din București, el deținând fondul de investiții PPF Group. 

Urmărește-ne și pe Google News

La acest moment, Kellner (55 de ani) este creditat de Forbes cu o avere de 15,4 miliarde dolari.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În urmă cu două luni a fost anunțat că proprietarul PRO TV, grupul de media Central European Media Enterprises, ia în calcul o potențială fuziune sau vânzarea către un investitor strategic, parte a unui plan menit să maximizeze valoarea deținerilor acționarilor.

Consiliul de Administrație a format un comitet special format din directori independenți, care să conducă procesul de revizuire a diferitelor alternative strategice disponibile. Acestea pot include, printre altele, vânzarea unei părți sau a întregii companii, o fuziune cu un alt partener strategic, o recapitalizare sau continuarea executării planului de afaceri pe termen lung al CME.

Conglomeratul american AT&T, acționarul majoritar al CME, cu o participație de 75%, susține planul grupului de a-și revizui alternativele strategice.

EXCLUSIV VIDEO Cofondatorul Taxify ia în calcul să intre în România și cu serviciul de trotinete electrice și livrare de mâncare, dar condiționat CITEȘTE ȘI EXCLUSIV VIDEO Cofondatorul Taxify ia în calcul să intre în România și cu serviciul de trotinete electrice și livrare de mâncare, dar condiționat

"CME deține un set de active unic și poziția de lider incontestabil pe unele dintre piețele mass-media cu cea mai rapidă creștere din Europa. După cinci ani de creștere neegalată și un program impresionant de reducere a îndatorării, compania este în cea mai bună formă. Credem cu tărie că acum este momentul potrivit pentru a efectua această revizuire strategică”, a comentat John Billock, președintele CME.

CME operează o rețea de 30 de canale TV, în România, Bulgaria, Cehia, Slovacia și Slovenia.

România a fost anul trecut a doua cea mai performantă piață pentru CME, după Cehia. Grupul a raportat venituri de 201,5 milioane dolari pe piața românească, în urcare cu 5,4% în termeni reali (+3,2% la un curs de schimb constant) comparativ cu 2017. Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a urcat cu 16,8% în termeni reali și cu 14% la un curs valutar stabil, până la aproape 85,74 milioane de euro.

Ultimele date relevă însă că veniturile nete din România ale Central European Media Enterprises au inversat tendința pozitivă de anul trecut și au scăzut cu 15,6% în primul trimestru, la 38,81 milioane de dolari. 

CME deține în România posturile PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească este inclus și postul PRO TV Chișinău, din Republica Moldova.

Grupul a angajat firmele Allen & Company LLC și BofA Merrill Lynch în calitate de consilieri financiari pentru evaluarea opțiunilor strategice, precum și Covington & Burling în calitate de consilier legal.

viewscnt
Afla mai multe despre
cme
protv
pro tv
vanzare
fuziune
optiuni strategice
at&t