Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a arătat că instituția pe care o conduce a fost de acord cu o înghețare pe termen de șase luni a tarifelor RCA, însă lucrurile nu trebuie să rămână așa. Chirițoiu mai spune că va veni cu o propunere privind introducerea în legislația secundară a unor prevederi legate de comportamentul în trafic al șoferilor.
Președintele Consiliului Concurenței a subliniat, la începutul audierilor din Parlament, că instituția pe care o conduce a activat o clauză specială (articolul 4, n.r.) prin care tarifele la RCA ar urma să fie înghețate pe următoarele șase luni.
"Suntem dedicați să rezolvăm problemele apărute. Încercăm să facem în așa fel încât piața de asigurări să rămână funcțională. Nu am activat mai devreme articolul 4, pentru că nu este o idee cu care să te joci. Guvernul propune, iar noi aprobăm. Pericolul este că dacă dai un preț maximal, toată piața va converge către acesta. Nu vrem să apelăm la metodele acestea, așa cu ușurință. Pe termen mediu, s-ar putea ca prețul să rămână mare și toată lumea să sufere. Una dintre propunerile noastre va fi în legislația secundară, și se referă la comportamentul șoferilor', a spus Chirițoiu, în fața comisiilorde Buget Finanțe și Transporturi de la Camera Deputaților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Am fost de acord cu activarea unei clauze prin care să se înghețe prețurile la RCA, timp de șase luni. Pe termen mediu, însă, nu trebuie să reglementăm excesiv prețurile. Soluția ca transportatorii și cetățenii români să beneficieze de prețuri RCA bune este ca piața să funcționeze de la sine. Ordonanța de Urgență este un prim pas înainte. Polițele RCA cresc în România, pentru că avem multe accidente față de restul Europei. Trebuie să ne asigurăm să aceste reparații și daune să nu coste foarte mult. Ne preocupă, în egală măsură, ca și victimele accidentelor să beneficieze de servicii de bună calitate. Trebuie să nu ne uităm numai la cât costă RCA, ci și la ce servicii primesc victimele accidentelor", a comentat Bogdan Chirițoiu.