BMW Group a fost, în 2016, cel mai mare producător de autovehicule plug-in din lume - categorie care include vehiculele hibrid (electric plus benzină) ce se încarcă la priză și vehiculele full-electric - potrivit anunțului oficial al companiei bavareze. În România, compania BMW a vândut aproximativ jumătate din automobilele electrice aflate pe șosele.
Dezvoltarea automobilelor electrice sau hibrid a început la BMW în urmă cu 10 ani, sub numele „Project i”, fiind propuse două caroserii, una compactă, i3, destinată traficului urban, și una sport, i8, destinată pasionaților de viteză. Acestea s-au suprapus peste proiectele deja existente prin care se dezvoltau modelele cu propulsie hibridă.
După zece ani de la începerea proiectului și după numai 3 ani de la primul model ieșit de pe liniile de fabricație, BMW a vândut 62.255 automobile plug-in, un volum aproape egal cu cel al mașinilor sport produse sub logo-urile M și M Performance (67800 unități). BMW își propune ca în 2017 să depășească 100.000 de vehicule electrice și plug-in hibrid.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Detaliat, din gama i și iPerformance au fost livrate 25.528 unități i3 și 3752 i8, 34789 modele iPerformance, dintre care X5 xDrive40e iPerformance a avut 16250 unități, BMW Seria 3 330e iPerformance - 11197 unități și BMW 225xe iPerformance - 6725 unități.
Pentru a-și atinge ținta, BMW a pregătit deja noi lansări, care vor acoperi cât mai multe segmente de piață. În luna martie vor debuta două modele plug-in hybrid. Primul va fi BMW 530e iPerformance, o completare a gamei sedanului executive, ce va fi propulsat de două motoare, unul termic, de 2.0 litri, și unul electric, de 70 kW, cu un consum mediu de 1,9 litri/100 km.
A doua noutate va fi MINI Cooper S E Countryman ALL4, primul hibrid al mărcii, ce va fi echipat de asemenea cu două motoare și va putea rula exclusiv în mod electric.
În 2018 este programată, apoi, lansarea BMW i8 Roadster, pentru ca un an mai târziu să vină rândul primului model electric MINI, iar în 2020 să urmeze lansarea versiunii electrice alui BMW X3. Nu în ultimul rând, BMW anunță și pentru 2021 un model nou, al cărui nume nu a fost încă ales, dar va fi dezvoltat sub numele de proiect BMW iNext.
În România, pe o piață extrem de mică și guvernată de criteriul prețului, BMW a vândut 68 de vehicule plug-in, dintr-un total de 111 de automobile vândute, potrivit APIA.
Cel mai vândut model a fost BMW i3 BEV, care a fost preferat de 27 de clienți, urmat de BMW i3 60Ah REX, 5 unități, BMW i3 94Ah REX - 5, BMW i8 - 6, BMW X5 xDrive40e iPefromance – 18, BMW Seria 3 330e iPerformance – 1, BMW Seria 2 Active Tourer 225xe iPerformance – 3, BMW Seria 7 740e iPerformance – 3.