Aproximativ 60% dintre automobilele uzate aflate la vânzare în România au diverse probleme care necesită reparații costisitoare sau au suferit accidente grave, potrivit unui studiu publicat miercuri de InspectorAuto.ro, un instrument de verificare a istoricului mașinilor.
Automobilele uzate vândute în țară cu mai puțin de 2.000 de euro sunt aduse de la ”fiare vechi” din Germania și reprezintă un risc financiar imens și de siguranță rutieră pentru cei care le cumpără, a spus fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.
”Odată eliminat timbrul de mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preț de automobile dispare, așa că singurul filtru rămâne vigilența clienților și verificarea temeinică înainte de cumpărare”, a adăugat Cune.
Circa 60% dintre mașinile uzate prezintă probleme diverse, având nevoie de reparații costisitoare sau pur și simplu fiind nerecomandate deoarece, după daune totale, au fost reparate prost sau prezintă atât de multe defecțiuni încât achiziția este dezavantajoasă. Cune a avertizat că în cazul mașinilor accesibile și foarte ieftine, reparațiile pot chiar depăși valoarea mașinii, scrie News.ro.
”Un client de automobil rulat poate găsi ceea ce caută dacă este atent, nu se grăbește și verifică temeinic mașina înainte de cumpărare. Din verificările noastre, circa patru mașini din zece sunt bune de cumpărat în România”, a declarat Cune.
Cel mai mare risc pentru cumpărători îl reprezintă o mașină care a fost grav avariată sau care a fost chiar daună totală. Locul acestor mașini ar fi la fiare vechi sau dezmembrări, dar lacunele din legislație permit epavelor să se reîntoarcă pe șosele, a avertizat Cune.
”În această categorie se găsesc mașini care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, astfel încât pentru un samsar merită să le repare cu costuri minime și să le vândă cu profit. Aceste mașini sunt foarte periculoase pentru că au, de cele mai multe ori, structura de siguranță compromisă”, se arată în comunicat.
În plus, mașinile sunt reparate ieftin, fără a li se mai monta airbag-uri și capse pirotehnice în sistemele de reținere ale centurilor de siguranță. Aceste ”artificii” sunt bine mascate și greu de depistat, iar în cazul unui accident, mașinile eșuează în a oferi maximul de protecție proiectat de fabricantul mașinii, potrivit rezutlatelor studiului.