Banca Comercială Română a introdus reguli mai stricte pentru autentificarea la contul de internet banking al utilizatorilor, dar și pentru plata cu cardurile contactless pentru valori mici, pentru care se va cere codul PIN în unele situații. Modificările vin ca urmare a intrării în vigoare a unui nou regulament bancar european.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Clienții băncii se vor putea autentifica pe platforma de internet banking exclusiv folosind numele de utilizator și codul unic dinamic generat de aplicația de mobil eToken sau de dispozitivul Token. Accesul mai facil cu nume de utilizator și parolă statică nu mai este permis.
Există și obligația folosirii codului generat de Token pentru plățile de utilități, de taxe și impozite și pentru setarea inițială a debitării directe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Clienții vor fi nevoiți să introducă ocazional codul PIN și pentru cumpărăturile mai mici de 100 de lei, care erau scutite de această obligație până acum. Astfel, codul va fi solicitat după ce clientul a făcut tranzacții consecutive în valoare cumulată de peste 150 de euro echivalent în lei (circa 710 lei).
Pentru plățile online, dacă valoarea tranzacției este sub 30 de euro, echivalentul în lei, este posibil ca utilizatorilor să nu li se solicite parola 3D Secure. Dacă valoarea cumulată a tranzacțiilor efectuate anterior, fără parola 3D Secure, depășește echivalentul în lei a 100 de euro (circa 470 de lei), va fi necesar să introducă parola 3D Secure.
Abordarea BCR este diferită de cea a ING Bank România, care solicită pentru plățile cu cardul și ultimele patru cifre din codul numeric personal, pe lângă codul 3D Secure primit prin SMS. Totodată, clienții ING trebuie să introducă codul PIN după fiecare cinci plăți consecutive de sub 100 de lei.
Băncile au modificat condițiile de autentificare și plată ca urmare a intrării în vigoare, începând cu 14 septembrie, a Regulamentului European 389/2018, act normativ de completare a Directivei 2366/2015 privind Serviciile de Plată (PSD2).
Noua legislație europeană obligă băncile să deschidă accesul la datele clienților pentru părți terțe, adică alte bănci sau companii de tip fintech.