Clienții Raiffeisen Bank vor putea, în viitor, să solicite informații despre soldul conturilor, istoricul tranzacțiilor și vor putea să inițieze plăți de pe medii online externe, datorită noii platforme de Open Banking lansate de Raiffeisen Bank, ca urmare a intrării în vigoare a unui nou regulament bancar european. Pe noul portal, companiile autorizate se vor putea integra cu sistemele băncii, printr-un mediu securizat, pentru a le oferi clienților Raiffeisen Bank informații despre conturile lor oriunde, oricând, în baza acceptului lor.
Platforma de Open Banking a fost dezvoltată cu ajutorul grupului Raiffeisen Bank Internațional (RBI), ținând cont de prevederile introduse de Regulamentul Delegat UE 2018/389 de completare a Directivei UE 2015/2366 a Parlamentului European și a Consiliului cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare, potrivit unui comunicat de presă al Raiffeisen.
Potrivit noilor prevederi europene, clienții băncilor au libertatea să-și aleagă platforma de pe care află informații bancare sau fac plăți, iar companiile furnizoare de servicii de plată sau de informare cu privire la conturi își pot îmbunătății aplicațiile cu date și informații din partea băncilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Portalul de Open Banking are și o zonă de testare, în care firmele autorizate ori fintech-urile își pot pregăti viitoarele aplicații prin explorarea API-urilor (Application Programming Interfaces) cu date de test puse la dispoziție de Raiffeisen Bank. Lansată în dată de 14 martie 2019, conform cerințelor regulatorii, portalul a fost accesat de dezvoltatori, în mare parte fintech-uri, atât din țară, cât și din UE. O echipa dedicată de specialiști din Raiffeisen Bank oferă suport constant tuturor dezvoltatorilor.
Raiffeisen Bank International a lansat, acum doi ani, programul Elevator Lab, în care a dezvoltat parteneriate și noi inițiative cu 14 fintech-uri.
Raiffeisen Bank oferă servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienți persoane fizice, 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. Banca are aproape 5.000 de angajați, peste 400 de agenții în toată țară, aproximativ 900 de ATM-uri, 250 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de 20.000 de POS-uri.