BCR, amendată pentru că ar fi utilizat, fără acord, datele unei persoane fizice într-o executare silită pentru debite despre care nu avea cunoștință

BCR, amendată pentru că ar fi utilizat, fără acord, datele unei persoane fizice într-o executare silită pentru debite despre care nu avea cunoștință
scris 20 mai 2021

Banca Comercială Română (BCR) a fost amendată cu 2.000 euro pentru că ar fi utilizat, fără acord, datele unei persoane fizice în cadrul unor proceduri de executare silită pentru debite rezultate dintr-un contract de credit despre care aceasta nu avea cunoștință, potrivit Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

"Autoritatea a finalizat în luna aprilie o investigație la BCR și a constatat încălcarea dispozițiilor articolului 5, aliniatul (1), litera a) și d), articolul 5, aliniatul (2) și a articolului 6 din Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD). Banca a fost sancționată contravențional cu amendă în cuantum de 9.855,8 lei (echivalentul a 2.000 euro). Investigația a fost demarată ca urmare a primirii unei plângeri prin care s-a reclamat faptul că Banca Comercială Română S.A. a utilizat, fără acord, datele personale ale unei persoane fizice, în cadrul unor proceduri de executare silită pentru debite rezultate dintr-un contract de credit despre care acesta nu avea cunoștință", susține ANSPDCP.
Urmărește-ne și pe Google News
eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale CITEȘTE ȘI eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale

Petentul a reclamat folosirea fără consimțământ a datelor sale personale, în alte scopuri decât cele autorizate de către acesta, precum și utilizarea unei adrese care nu mai erau de actualitate și pentru care petentul a considerat că banca a accesat ilegal o bază de date.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

De asemenea, petentul a reclamat lipsa informării cu privire la sursa de colectare a acestor informații, conform articolului 14 din RGPD, precum și lipsa primirii unui răspuns cu privire la mai multe cereri adresate BCR de către acesta.

"În cursul desfășurării investigației, Autoritatea a constatat că Banca Comercială Română a prelucrat datele personale ale petentului fără temei legal, prin atribuirea eronată a calității de garant în 2019, extragerea unor date neactualizate, utilizarea și dezvăluirea datelor sale personale, în cadrul unor proceduri de notificare efectuate prin intemediul unui executor judecătoresc, care priveau restanțele la un contract de credit acumulate de o societate comercială, clientă a băncii, cu care petentul nu avea niciun fel de relație, cu încălcarea articolului 5, aliniatul (1), litera a) și d), articolul 5, aliniatul (2) și a articolului 6 din Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD)", mai susține ANSPDCP.

Telekom Mobile, amendată pentru că ar fi încălcat unui fost client dreptul de a fi uitat CITEȘTE ȘI Telekom Mobile, amendată pentru că ar fi încălcat unui fost client dreptul de a fi uitat

Autoritatea a aplicat BCR și măsura corectivă de a asigura conformitatea cu RGPD a operațiunilor de colectare și prelucrare ulterioară a datelor personale, prin implementarea unor metode eficiente de respectare a caracterului exact și actual al datelor, de la momentul colectării datelor și introducerii lor în baza de date a operatorului și pe întreaga perioadă de prelucrare.

BCR este una dintre cele mai mari bănci din România, parte a grupului austriac Erste.

viewscnt
Afla mai multe despre
bcr
gdpr
amenda
anspdcp