Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) susține că modificarea regimului de contravenții aplicate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), de la modelul actual, cu limită valorică, la un model cu procentaj din cifra de afaceri, este o măsură distructivă pentru dezvoltarea economiei naționale. ANAT solicită Senatului, care urmează să dezbată proiectul pentru un vot final, să analizeze cu maximă atenție impactul acestei prevederi asupra mediului de afaceri.
Proiectul de lege privind modificarea statului ANPC, adoptat tacit de Camera Deputaților, ca urmare a depășirii termenului de 45 de zile, și nu prin vot, conferă Autorității posibilitatea ca, în raport cu gravitatea și durata faptei, să sancționeze o firmă cu amendă reprezentând echivalentul de la 0,5% la 10% din cifra de afaceri totală realizată în anul financiar anterior sancționării faptei săvârșite cu intenție sau din neglijență.
"Este greu de înțeles cum parlamentarii liberali pot propune asemenea texte de lege, care îi descalifică. Statul actual, ca și statul comunist, nu previne, nu susține, dar înăsprește regimul contravențiilor. Cât mai multe amenzi și cât mai mari, ca să distrugem orice inițiativă privată, pe care, oricum, statul nu o susține cu facilități pentru investiții, dezvoltare sau controale preventive. Este o exagerare ca ANPC să aplice amenzi procentuale din cifra de afaceri, este o eroare preluarea modului de sancționare aplicat de Consiliul Concurenței", afirmă, într-un comunicat, președintele ANAT, Alin Burcea.
ANAT are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual, și care au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.