Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a verificat, în ultimele două luni, Blue Air, anunțând că amenda pentru neregulile găsite la compania aeriană va fi dată după publicarea în Monitorul Oficial a ordinului președintelui ANPC privind procedura de lucru a Comisiei care va stabili cuantumul sancțiunii.
Numai recent, compania a anulat zbouri de pe 20 de rute.
"A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea Autorității noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înțeles să oblige consumatorii să participe la finanțele companiei, fără ca aceștia să-și dea acordul. În schimbul acestei contribuții, ce va fi substanțială, noi le vom oferi un cazier comercial. Iar, exact după modelul activității companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi și ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu, citat de news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
ANPC a precizat că de derularea controlului s-a ocupat o echipă formată din trei comisari ai Autorității, la această acțiune adăugându-se și contribuția Centrului European al Consumatorilor România. Această instituție a instrumentat sesizărilor transfrontaliere ale consumatorilor, a centralizat reclamațiile, pe aceeași temă, sosite din afara granițelor țării.
"În acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, ANPC așteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, așa cum prevăd reglementările recentei Ordonanțe de Urgență nr. 58/2022. Aceasta modifică și completează unele acte normative din domeniul protecției consumatorilor, armonizând, totodată, în legislația națională, prevederile Directivei Omnibus, care specifică un nivel al amenzilor contravenționale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcție de gravitatea abaterii. Dat fiind că ne aflăm în plin sezon al vacanțelor și că orice neregulă în funcționarea unei companii de importanța unui operator aviatic, poate afecta un număr important de consumatori, vom reveni cu amănunte referitoare la acest caz, în raport cu evoluția sa”, se mai arată în comunicatul ANPC.
OUG 58/2022 a intrat în vigoare în 28 mai 2022, iar procedura de lucru a comisiei trebuie aprobată în termen de 45 de zile prin ordin al președintelui ANPC. Comisia are următoarea componență: directorul general al Direcției generale control și supraveghere piață și armonizare europeană sau înlocuitorul desemnat de acesta; șeful Serviciului produse și servicii alimentare sau înlocuitorul desemnat de acesta; șeful Serviciului juridic sau înlocuitorul desemnat de acesta; șeful Serviciului armonizare europeană și parteneriat sau înlocuitorul desemnat de acesta; comisar desemnat prin act administrativ de către președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, altul decât cel care a întocmit documentul de control.
Conform ordonanței, comisarul care a întocmit documentul de control sesizează comisia în termen de 24 de ore, iar aceasta se întrunește în termen de maximum 5 zile calendaristice de la primirea documentului de control.