Nu va fi închisă nicio fabrică dacă reușesc să atingă standardele de eficiență, nu vor fi tăiate joburi și nu va fi schimbată poziționarea brandurilor, au fost asigurările transmise astăzi de General Motors și PSA, după ce au anunțat vânzarea mărcilor Opel și Vauxhall.
Prin trecerea Opel și Vauxhall în portofoliul PSA, alături de Peugeot, Citroen și DS, PSA va deveni a doua mare companie auto din Europa.
Carlos Tavares, CEO al PSA, a fost cel care a răspuns, într-o conferință de presă, celor mai multe întrebări, inclusiv celei legate de certitudinea că actualul CEO al Adam Opel AG va rămâne în funcție.
Cele mai multe întrebări au fost legate de garanția că uzinele Ople și Vauxhall nu vor fi închise, întrebări adresate atât de jurnaliștii germani, cât și de cei britanici. Carlos Tavares a fost ferm. “Dacă reușesc să atingă standardele de eficiență, nu va fi nevoie să închidem nicio fabrică”.
CITEȘTE ȘI APIA anunță organizarea Salonului Internațional Auto București, la toamnă. Reprezentantul Ford, numit ca vicepreședinte în locul DaciaȘeful PSA a făcut referire la evoluția companiei pe care o conduce. “Uitați-vă la cifre și o să vă convingeți”, a precizat Tavares. “De patru ani de când conduc PSA nu am închis nicio fabrică”.
Nici tăierile de joburi nu sunt pe lista portughezului de la PSA. “Așa cum stau lucrurile acum, nu este nevoie de tăieri de joburi. Vrem să le dăm oamenilor (de la Opel n.r.) o șansă. Sunt educați, talentați, creativi. Trebuie doar să-și îmbunătățească performanțele. PSA va avea, odată cu preluarea uzinelor Opel, 19 fabrici în Europa''.
Un alt subiect fierbinte este legat de modul în care Opel va fi vândut alături de celelalte două mărci din portofoliul PSA, Peugeot și Citroen, dat fiind că toate sunt mărci de volum și se adresează aceluiași tip ce clienți”.
CITEȘTE ȘI Tesla Model 3 intră în producție în iulie. Cadența lunară va depăși 20.000 mașini până la finele anului“După ce foarte multă vreme PSA a avut probleme în poziționarea celor două branduri franceze Peugeot și Citroen, cum va poziționa compania marca Opel? Va fi poziționat deasupra celor două mărci franceze?” a fost întrebat Carlos Tavares. “Excelentă întrebare. Dar nu sunt de accord cu ce ați spus”, a ținut să sublinieze șeful PSA. “Peugeot și Citroen sunt foarte bine poziționate. Sunt pe piață și se vând și nu vom schimba acest lucru. Opel este în aceeași situație, este poziționat deja. Sunt clienți de mărci franceze și clienți care preferă mărci germane. Nu avem în obiectiv să schimbăm ceva în poziționarea brandurilor .”
“Dar trebuie să ținem cont de sensibilitățile și emoțiile oamenilor”, a mai adăugat Tavares.
Carlos Tavares este născut la Lisabona, are 59 de ani, a studiat în Franța și conduce PSA din 2014. Anterior a fost angajat al Renault, timp de 32 de ani, ajungând până în poziția de COO, numărul doi în companie și mâna dreaptă a lui Carlso Ghosn. El a părăsit Renault în urma unui scandal.