Cum a arătat anul 2019 pentru societatea Iordăchescu & Asociații?
Pe parcursul anului 2019 societatea a continuat să se dezvolte, formând o echipă modernă, creativă și profesionistă care îmbină în mod echilibrat experiența și profesionalismul partenerilor cu dinamismul, dăruirea și entuziasmul tinerilor avocați.
Anul 2019 a fost de asemenea un an plin de provocări, în care am reușit să ne păstram nivelul profesional înalt, renumele dobândit de-a lungul anilor și locul printre liderii pieței avocaturii din Romania. A fost un an în care am continuat să ne lărgim portofoliul de clienți, să obținem soluții bune, să ne consolidam poziția pe piața avocaturii din București, pe lângă cea din Transilvania. A fost în egala măsura un an în care am demarat inițiative dedicate personalului firmei, pentru dezvoltarea personala și eficientizarea profesională a acestuia, totul în avantajul final al clienților și al partenerilor casei de avocatură.
Care au fost ariile de practică motor?
Iordăchescu & Asociații are avocați specializați în marea majoritate a domeniilor dreptului, ținând cu succes pasul cu noutățile legislative și diversificarea continua a pieței avocaturii din România. Printre ariile de practica motor ale societății se număra dreptul penal – societatea acordând asistență juridică sau reprezentare în majoritatea cazurilor de renume de corupție și criminalitate economică din România (evaziune fiscala, delapidare, spălare a banilor, grup infracțional organizat, fraudarea bugetului UE etc), desfășurând în același timp activități de consiliere/ prevenție a entităților juridice, printre acestea regăsindu-se și principalul furnizor de gaze și energie electrică din România, dreptul financiar și fiscal – societatea asistând clienți importanți la nivelul întregii țări, obținând soluții inedite de anulare/suspendare a executării unor acte administrative fiscale cu valori de ordinul zecilor de milioane de euro, salvgardând în acest fel activitatea numeroșilor actori economici care au apelat la serviciile noastre – , dreptul urbanismului și al autorizării construcțiilor.
Care sunt criteriile după care vă ghidați în procesul de recrutare și selecție?
Desfășurarea activității în cadrul societății noastre de avocatură reprezintă, atât pentru avocații începători, cât și pentru cei care au acumulat deja experiență în această profesie, șansa de a lucra într-un mediu profesionist și, în același timp, prietenos. Suntem în permanență în căutarea de avocați care împărtășesc valorile și principiile noastre, talentați și determinați să obțină rezultate excelente în domeniu.
Selectarea avocaților stagiari și includerea acestora în procesul de recrutare se face luând în considerare CV-ul și scrisoarea de intenției. Următorul pas de selecție este, interviul. Criteriile de care ține cont societatea noastră în momentul selecției și recrutării sunt: abilitățile de a munci într-o echipă, entuziasmul, pregătirea profesională și ambiția de a reuși în carieră; acuratețe în exprimare și în redactarea documentelor; cunoașterea unei limbi străine atât la nivel conversațional cât și redacțional.
Cum arată generația actuală de tineri care își doresc o carieră în avocatură?
Tinerii avocați recrutați de societatea noastră se remarcă prin ambitie, dorința de afirmare și reușită, autocontrol, și, în primul rând, o foarte buna stăpânire a cunoștințelor teoretice. Sunt tineri foarte hotărâti, încrezători în forțele proprii, care știu ce vor și sunt pregătiți „să se bata” cu cei mai experimentați adversari pentru binele clientului. În opinia mea, au toate șansele de câștig, atâta timp cât au de partea lor cel mai important aliat – „stiința de carte”.
Cum arată cifra neagră a criminalității – diferența dintre criminalitatea reală și cea descoperită de către organele competente?
În ultima perioadă datorită activității intense a organelor judiciare penale, în special de la nivelul DNA, DIICOT și SICE din cadrul IPJ-urilor care instrumentează un număr mare de dosare, apreciez că se poate constata o scădere a criminalității în acest sector. Desigur că este loc de mai bine.
Pe de altă parte, este regretabil faptul că organele statului nu dețin suficiente resurse pentru o mai bună prevenire și descoperire a infracțiunilor cu un grad ridicat de pericol social în cazul cărora criminalitatea reală este mult mai ridicată decât cea descoperită.
CITEȘTE ȘI Interviu Gabriel Zbârcea, Managing Partner TZA & Alexandru Cristea, Tax Partner TZA Tax: Taxarea forței de muncă ar trebui să fie făcută mai atractivă prin deduceri la nivel personal și/sau plafoane ale contribuțiilor de asigurări sociale de sănătateÎn accepțiunea dumneavoastră, cum se poate face prevenție într-un mod eficient? Care sunt actorii responsabili?
În România, din păcate, cei mai mulți clienți aleg să apeleze la un avocat în momentul în care au deja o problemă juridică. O prevenție eficientă presupune prima dată cunoașterea zonelor de risc pentru fiecare activitate sau demers în parte, fie că vorbim de clienți persoane fizice sau clienți persoane juridice. Ulterior, trebuie realizată o consiliere „personalizată”, cu indicarea legislației relevante, a cazurilor din practică, a soluțiilor organelor judiciare, precum și prezentarea diferitelor scenarii care pot apărea într-o anumită situație concretă.
În ultimii ani, societatea noastră de avocatură a realizat astfel de activități de prevenție. De exemplu, avocați din cadrul firmei au participat la workshop-uri organizate pe teritoriul întregii țări de către principalul furnizor de gaze naturale și energie electrică din România, ocazie cu care au pus în practică cele descrise anterior.
Ce ne puteți spune despre evoluția pieței de avocatură din Cluj?
În ultimii ani piața avocaturii clujene s-a dezvoltat în mod vizibil înregistrând o creștere semnificativă a valorii sale și datorită penetrării acesteia de către principalele case de avocatură de la nivel național prin deschiderea de sedii secundare/puncte de lucru.
În egală măsură s-a înregistrat perfecționarea profesională a avocaților deja existenți pe plan local, caracterizați printr-o bună pregătire profesională, seriozitate și prestarea unei munci asidue în interesul clienților tot mai calificați și exigenți.
În acest context ne mândrim cu faptul că societatea noastră de avocatură a reușit să țină ștacheta ridicată și să facă față cu succes acestor provocări, menținându-și locul printre liderii acestei piețe.
Cum vedeți mixul avocatură & tehnologie? Unde ajută tehnologia?
Tehnologia este esențială în exercitarea profesiei de avocat. Ajută în comunicare, care trebuie să fie cât mai eficientă și cât mai rapidă posibil. Este vorba de comunicarea cu organele judiciare, cu clienții sau cu colegii avocați. Din ce în ce mai multe unități de Parchet sau instanțe de judecată folosesc mesajele de tip e-mail pentru o comunicare în timp real. Ajută de asemenea în procesul de informare cu privire la stadiul dosarelor sau în procesul de cercetare pe respectivul caz. La momentul actual există mai multe programe informatice legislative, deosebit de utile în avocatură.
Interviu realizat de Andrei Stoian, Editor-in-Chief
Material Legal Marketing