Într-o perioadă în care tehnologia remodelează profund modul în care funcționează industriile, iar profesia de avocat nu face excepție, Bogdan Ilie, Managing Partner al The Associates, vorbește despre rolul valorilor umane, despre nevoia de empatie și despre modul în care o firmă de avocatură poate crește sănătos fără să piardă din vedere esența relațiilor profesionale. În rândurile de mai jos, el explică ce caută clienții astăzi, cum se transformă domeniul juridic și de ce viitorul aparține avocaților care înțeleg oamenii înainte de orice.
Dacă ar fi să vă prezentați nu prin titluri, ci prin valori, cine este avocatul cu care stăm de vorbă astăzi?
Personal, pun mare preț pe valorile umane și consider că acestea sunt mult mai importante decât titlurile profesionale. Dacă ar fi să enumăr valorile care mă definesc, după care mă ghidez în viața personală și în activitatea profesională, acestea sunt seriozitatea, sinceritatea, empatia, echitatea, principiile de etică și morală.
În activitatea profesională îmi place să creez legături sincere și autentice cu oamenii cu care colaborez, fie că sunt clienți persoane fizice sau reprezentanți ai unor mari companii. Ceea ce am observat cu mare plăcere în ultimii ani este că oamenii apreciază acest tip de interacțiune care curge în mod natural și mult mai deschis, fără orgolii și vanități.
Care dintre serviciile pe care le oferiți sunt cel mai solicitate de către clienți în această perioadă și cum se explică acest lucru?
Având o serie de colaborări îndelungate, cu clienți ale căror businessuri s-au dezvoltat considerabil de-a lungul timpului, principalele servicii pe care le oferim au legătură cu activitatea curentă a acestora, în special cu relația lor cu angajații, dar și servicii de consultanță pentru setarea unor relații comerciale corecte cu furnizorii și clienții lor.
Cum a evoluat firma de la înființarea sa și care sunt principalele realizări până în prezent?
Deși societatea civilă de avocați TheAssociates – Dumitrescu Ilie și Asociații a luat efectiv ființă acum doi ani, relațiile profesionale dintre cei trei parteneri sunt bine consolidate, având o colaborare de aproximativ 10 ani. În prezent, organizația noastră este formată din opt membri permanenți activi, dintre care patru avocați cu o vastă experiență profesională, de până la 17 ani de activitate, la care se alătură patru colaboratori: un expert în domeniul fiscal și trei paralegali.
Societatea noastră de avocați se află în strânsă colaborare cu colegi din diverse arii de activitate și zone geografice ale României, putând spune cu mândrie că asigurăm acoperire profesională pe aproape tot teritoriul țării.
Sintetizând, trendul firmei este unul ascendent, printre principalele realizări numărându-se asigurarea cu succes a asistenței și reprezentării clienților în diverse probleme legale, atât în zona corporate, cât și în cea a litigiilor. În viitorul apropiat ne propunem aderarea la una dintre organizațiile profesionale internaționale, cu dorința de a ne extinde portofoliul de clienți și de a putea oferi servicii juridice și în exterior.
În ce măsură considerați că digitalizarea și tehnologiile emergente influențează negativ profesia de avocat și cum vă adaptați la aceste schimbări?
Suntem adepți și susținători ai tehnologiei și digitalizării în cadrul profesiei de avocat, o profesie care, cel puțin în România, are accente profund tradiționaliste.
Astfel, suntem principalii parteneri profesionali ai platformei NewLaw.ro, structură care își propune, prin tehnologie și digitalizare, să eficientizeze din punct de vedere al timpului și costurilor relația dintre nevoile clienților și serviciile oferite de avocați specializați.
Ce tip de avocat credeți că va fi cel mai căutat în următorii cinci ani: specialistul ultra-tehnic sau cel care înțelege și strategia de business a clientului?
Plecând de la principiul atracției, cu siguranță că fiecare categorie își va găsi locul în societate. Consider însă că cel mai căutat va fi avocatul empatic, orientat spre oameni, ca o nevoie firească de interacțiune socială.
Pe fondul avansului tehnologic din ultimii ani, cred că în viitorul apropiat vom fi „sufocați” de informații automatizate generate prin canale de inteligență artificială. Tocmai de aceea, relațiile dintre oameni și, implicit, cele profesionale, vor avea la bază inteligența emoțională, o componentă pe care cred și sper că AI nu o va putea replica și care va rămâne principalul diferențiator între avocați.
Care sunt planurile de expansiune ale firmei în următorii 3–5 ani și ce noi servicii intenționați să oferiți?
Dorința de creștere este firească, însă nu ne dorim să ajungem în punctul în care relațiile colegiale umane să nu mai conteze și să fim nevoiți să creăm proceduri rigide pentru a funcționa eficient.
Eu și colegii mei credem în menținerea unui echilibru între viața profesională și cea personală, ca element esențial în dezvoltarea fiecărui individ. Încălcarea acestui deziderat ar fi un „bec roșu” care ne-ar arăta că am depășit limita sănătoasă de expansiune.
În următorii 3-5 ani ne dorim să dezvoltăm componenta de automatizare a activității pentru a câștiga mai mult timp dedicat menținerii și cultivării unor relații profesionale de calitate cu clienții și partenerii noștri.
Un material Legal Marketing












