În 2022, digitalizare înseamnă mai mult decât un PC conectat la internet și o suită office. Pentru a rămâne competitive, companiile românești au nevoie de o digitalizare profundă, care să schimbe semnificativ modul de lucru. Este o condiție a succesului în economia contemporană și o decizie, care, în perspectiva Encorsa, furnizor de soluții pentru digitalizare, duce la creșterea eficienței proceselor de business, prin automatizare.
Soluțiile de digitalizare dezvoltate de Encorsa sunt personalizate pe specificul fiecărui beneficiar și contribuie direct la diminuarea fluxurilor de lucru manuale și utilizarea documentelor pe hârtie. Pentru aceasta, Encorsa integrează practicile de Business Process Management cu roboții software și inteligenț artificială conversațională (chatboți).
Cum pot fi însă depășite provocările generate de alegerea tehnologiilor potrivite și punerea acestora în producție cât mai rapid? Encorsa a rezolvat această provocare prin utilizarea Timeqode, o platformă low code de Business Process Management, creată de compania Arggo. Pe baza Timeqode, Encorsa a dezvoltat recent o soluție de automatizare a activității pentru compania de servicii cadastrale Team Topografic. Utilizarea Timeqode a ajutat atât la dezvoltarea soluției într-un timp mai scurt, cât și la optimizarea proceselor de afaceri și digitalizarea fluxurilor de lucru.
Avantajele utilizării unei platforme low code
Clienții Encorsa doresc să cuantifice cât mai rapid beneficiile transformării digitale. Pentru scurtarea timpului de livrare a soluțiilor către beneficiari, Encorsa utilizează multiple platforme de tip low code, care simplifică efortul de programare clasică și permite atingerea unui nivel ridicat de personalizare. O astfel de platformă este Timeqode. Platforma nu necesită cunoștințe avansate de programare și permite dezvoltarea de aplicații web, care să digitalizeze orice proces de business, indiferent de complexitatea acestuia. Mai mult, Timeqode integrează concepte de Business Process Management pentru crearea unor fluxuri de lucru optime și este gândită pentru acces de la distanță și lucru mobil. De asemenea, permite integrări facile cu alte aplicații sau servicii cloud, care să îmbogățească experiența utilizatorilor finali și să aducă valoare adăugată.
”Platforma de BPM Timeqode oferă libertate în maparea proceselor de business și flexibilitate în interfață cu utilizatorii, cu precădere pentru dezvoltarea aplicațiilor cu nivel ridicat de customizare. Un alt beneficiu al Timeqode este că putem expune aplicații de tip extranet, cu o licențiere avantajoasă, ceea ce contribuie la reducerea timpului de dezvoltare, cât și a costurilor”, afirmă Cătălin Profir, CEO Encorsa.
Utilizând Timeqode, Encorsa își concentrează resursele și atenția cu precădere asupra cerințelor de business ale clienților și mai puțin pe scrierea efectivă de cod. Astfel, calitatea proiectelor crește, iar timpul de dezvoltare/implementare scade.
”Transformarea digitală a unei companii trebuie privită ca o activitate continuă. Procesul este antrenat permanent în funcție de necesitățile unui business pentru a evolua și pentru a fi cât mai profitabil. Cu ajutorul platformei Timeqode oferim șansa atât clienților noștri, cât și partenerilor tehnologici, de a crea aplicații specifice și personalizate nevoilor unei companii într-o manieră mult simplificată față de programarea clasică. Cu ajutorul ei se pot desena fluxuri de lucru și interfețe vizuale cu funcția drag-n-drop, scrie reguli de business similare funcțiilor din Excel, folosi plug-in-uri existente pentru conectarea automată cu aplicații externe sau modela baze de date într-un mod vizual. Dezvoltarea de aplicații de business folosind platforma low-code Timeqode devine astfel mult mai facilă din punct de vedere al costurilor și a timpului investit, dar și a calității produsului final.” – Andrei Cârcu, General Manager Arggo.
Proiectul Team Topografic
Un exemplu elocvent al acestei abordări este crearea unei soluții de digitalizare pentru compania de servicii cadastrale, Team Topografic. Clientul dorea digitalizarea fluxurilor de lucru asociate procesării unor documente cadastrale complexe și încărcarea acestora pe o platformă publică specifică. Obiectivele vizate erau reducerea timpului de procesare precum și diminuarea erorilor de validare a documentelor încărcate.
Encorsa a dezvoltat o aplicație custom pentru Team Topografic, în care toate fluxurile de lucru au fost mapate în Timeqode. A fost creată o interfață de utilizator intuitivă, care permite definirea facilă a contractelor noi, setarea datelor de identificare, precum și încărcarea documentelor primare prin integrare cu un serviciu de cloud storage. Fluxurile au fost proiectate pentru evitarea erorilor la înregistrare sau suprapunerea numerelor cadastrale. Aplicația validează automat corectitudinea înregistrărilor prin raportarea la un set de criterii predefinite și permite exportul mai multor documente simultan. Accesul în aplicație este securizat cu nume de utilizator și parolă, precum și drepturi în funcție de rolul din organizație.
După intrarea în producție, aplicația a accelerat semnificativ viteza de lucru și eficiența angajaților Team Topografic și a redus spre zero încărcarea în platforma publică a unor documente cu erori. Mulțumită interfeței simple, familiarizarea unui nou angajat cu noua aplicație este rapidă, iar acesta devine productiv într-un timp foarte scurt. Complementar, în aplicație a fost integrat un instrument open-source pentru geo localizarea obiectivelor aferente documentațiilor cadastrale.
Pentru Encorsa, utilizarea unei platforme low code de BPM precum Timeqode a permis reducerea efortului de dezvoltare cu cca 50% și derularea întregului proiect, de la contractare la punerea în producție a unei soluții 100% custom, în doar patru luni. Rezultatele acestui proiect arată că alianța tehnologică Encorsa – Arggo funcționează și contribuie direct la accelerarea digitalizării companiilor românești. Într-o economie marcată de lipsa resurselor umane calificate și o inflație imprevizibilă, digitalizarea și automatizarea reprezintă singurele opțiuni valide pentru creșterea eficienței. Transformarea digitală este însă o călătorie complexă și de durată, iar identificarea unor parteneri care să stăpânească tehnologia și să aibă capacitate reală de livrare este esențială.
Un material Legal Marketing