Grupul Winmarkt, subsidiara românească a grupului italian Immobiliare Grande Distribuzione (IGD), care deține și administrează 15 proprietăți, 14 centre comerciale și o clădire de birouri, în 13 orașe din țară, a anunțat rezultatele financiare pentru anul 2016.
Veniturile nete din chirii au urcat în 2016 la 8,9 milioane euro, cu 3,1% mai mult comparativ cu 2015. Grupul a înregistrat un profit net de 1,1 milioane euro, a plătit dividende de 2 milioane euro și a făcut investiții de 2,5 milioane euro.
Gradul de ocupare al centrelor comerciale Winmarkt a ajuns la 96,1%, cel mai ridicat din istoria managementului IGD, în creștere față de 94.4% în 2015.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Centrele comerciale din România au înregistrat un trafic de 31,3 milioane de vizitatori, cu 2,6% mai mult comparativ cu 2015.
„Principiile fundamentale puternice de business determină performanța financiară și economică. 2016 a fost încă un an de creștere pentru Winmarkt, o performanță operațională remarcabilă, corelată cu un atent control al costurilor și al procesului de dezvoltare, ceea ce ne-a permis nouă și acționarilor să înregistrăm rezultate peste așteptări. Contextul macroeconomic local favorabil din 2016 (PIB: 4,8% față de anul precedent, consumul 8,9% față de anul precedent), stimulat de măsurile pozitive adoptate în ceea ce privește taxele și nivelul salariului minim, precum și perspectiva anului 2017 (PIB 3,9%, consum 5,9% față de anul precedent), ne permit să ne ranforsăm strategia. În 2017 ne propunem consolidarea portofoliului actual, pentru a fi pregătiți în fața oricărei schimbări a ambientului economic, astfel încât să obținem în mod susținut o creștere profitabilă a companiei și veniturilor și nu în ultimul rând analizarea oricăror oportunități care pot apărea”, a declarat Carlo Barban, CEO și Managing Director al Grupului Winmarkt.
„Provocările anului 2016 au fost acelea de a consolida mixul de chiriași prin creșterea procentului de retaileri internaționali cu contracte pe durate de timp de peste 5 ani. Pe de altă parte, ne-am concentrat pe aducerea în centrul orașului a unei oferte cât mai largi de servicii, pe care clienții noștri să le poată accesa facil, una din realizările importante fiind inaugurarea Hiperclinicii Medlife în cadrul centrului comercial Winmarkt din Ploiești. 2016 a adus și confirmarea tendinței de creștere din ultimii ani, pe toate palierele, fie că e vorba de venituri, grad de ocupare sau număr de vizitatori. Cel mai important, însă, a fost pentru noi întărirea relațiilor cu partenerii noștri care, pe baza rezultatelor înregistrate în centrele comerciale Winmarkt, au continuat extinderea în rețeaua noastră, prin deschiderea de noi magazine, cum este cazul H&M la Ploiești sau Pepco la Cluj și Piatra Neamț”, a completat Marius Ionescu, Commercial Manager.
Achiziționată în 2008 de compania italiană Immobiliare Grande Distribuzione (IGD), Winmarkt este cea mai extinsă rețea de centre comerciale din România. Winmarkt are în proprietate 14 centre comerciale și o clădire de birouri, situate la kilometrul 0 al fiecăruia dintre cele 13 orașe: Alexandria, Bistrița, Brăila, Buzău, Cluj-Napoca, Galați, Piatra Neamț, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Slatina, Tulcea, Turda și Vaslui.