Nestlé extinde divizia Health Science prin cumpărarea unei companii americane de biotehnologie. Producătorul de tratamente pentru alergii, evaluat la 2,6 miliarde de dolari

Nestlé extinde divizia Health Science prin cumpărarea unei companii americane de biotehnologie. Producătorul de tratamente pentru alergii, evaluat la 2,6 miliarde de dolari
scris 1 sep 2020

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, preia Aimmune Therapeutics, dezvoltatoarea unui tratament pentru alergii, într-o tranzacție care evaluează compania americană de biotehnologie la 2,6 miliarde de dolari.

Nestlé, prin divizia Health Science, intenționează să cumpere toate acțiunile pe care nu le deține deja la Aimmune, compania cu care colaborează din 2016 și la care deține deja o participație de peste 25%. Compania elvețiană va plăti 34,5 dolari pentru fiecare acțiune Aimmune, reprezentând o primă de 174% față de prețul de închidere din ședința de vineri. 

Urmărește-ne și pe Google News
Comisia Europeană semnează pentru achiziția a până la 400 milioane de doze din vaccinul anti-Covid dezvoltat de AstraZeneca CITEȘTE ȘI Comisia Europeană semnează pentru achiziția a până la 400 milioane de doze din vaccinul anti-Covid dezvoltat de AstraZeneca

Nestlé, cunoscută pentru produse ca KitKat și Nescafe, a pus bazele diviziei Health Science în 2011.

Companiile de biotehnologie sunt, în prezent, ținte de preluare râvnite atât de marile companii din industria farmaceutică, cât și pentru companii din alte domenii.

Potrivit analiștilor de la grupul elvețian Vontobel, preluarea Aimmune este un nou punct de cotitură pentru Nestlé Health Science după preluarea Atrium Innovations, producător de suplimente, în 2017.

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, cu 308.000 de angajați. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume precum Nescafé, Nespresso, Maggi și Nido. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.

Nestlé a intrat pe piața din România în 1995.

Portofoliul Nestlé România cuprinde: băuturi (NESCAFÉ, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight, Smarties), produse culinare (Maggi), hrană pentru copii (Nestlé Infant Nutrition), Nestlé Professional - divizia de soluții „out of home”, batoane și cereale pentru micul dejun (Nestlé Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc.) și hrană pentru animale (Purina). NESCAFÉ Dolce Gusto a deschis piața sistemelor de băuturi pe bază de capsule în România prin lansarea primului aparat NESCAFÉ Dolce Gusto în septembrie 2009, vânzând în prezent circa 20 de sortimente de cafea de calitate profesională. Nespresso, pe nișa cafelei de lux sub formă de capsule, este prezent oficial în România ca divizie de lux a Grupului Nestlé, începând cu anul 2014.
 

În ianuarie 2019, Nestle a decis să închidă, după 18 ani, fabrica din Timișoara. În scrisoarea transmisă atunci autorităților române și prezentată în exclusivitate de Profit.ro, compania argumenta plecarea prin faptul că piața din România trece printr-o perioadă de schimbări radicale, caracterizată de condiții de consum noi, dificultăți în ceea ce privește disponibilitatea forței de muncă și costuri asociate tot mai ridicate, concurența pentru resursele de producție locală fiind acerbă. Fabrica din Timișoara avea o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri și cafea. Din Timișoara, Nestlé România exporta 35% din producție în Ungaria, țările de la Marea Adriatică, țările mediteraneene și, începând de anul trecut, în Irlanda.

Fabrica a fost, anul acesta, scoasă la vânzare.

viewscnt
Afla mai multe despre
nestle
aimmune therapeutics
aimmune
botehnologie
nestle heatlh science
tranzactie nestle
facrica nestle