Unul din trei angajatori participanți la un sondaj continuă recrutările la fel ca înainte de epidemie. Cele mai multe poziții noi vor fi în vânzări și promovare online

Unul din trei angajatori participanți la un sondaj continuă recrutările la fel ca înainte de epidemie. Cele mai multe poziții noi vor fi în vânzări și promovare online
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 iun 2020

30% dintre companiile din România participante la un sondaj spun că nu și-au schimbat planurile de recrutare stabilite la începutul anului nici după izbucnirea epidemiei de Covid-19, păstrând același număr de poziții noi pentru care vor face angajări în a doua parte a anului, arată datele platformei de recrutare BestJobs. Cele mai multe oferte de joburi planificate pentru următoarele două luni vor fi în vânzări și promovare online (47%), precum și în producție (33%), segmente care au o contribuție importantă la revenirea business-ului.

Impactul crizei Covid-19 s-a tradus, în perioada stării de urgență, în afaceri mai mici cu până la 25% pentru 27% dintre companiile participante la sondaj, în timp ce 20% și-au înjumătățit practic veniturile. Totuși 23,3% dintre firmele chestionate au declarat că activitatea lor s-a desfășurat în mod normal în perioada stării de urgență, fără a fi redusă. Peste 40% dintre angajatorii respondenți spun, însă, că și-au păstrat intactă echipa - nu au făcut concedieri (46,7%) și nici nu și-au trimis salariații în șomaj tehnic în această perioadă (40%), iar 23,3% chiar au făcut noi angajări.

Urmărește-ne și pe Google News
DOCUMENT sub egida Academiei în coronavirus - Ne complicăm instituțional în interesul economiei și al oamenilor, dar totul până la bani. Cum va arăta România în 2040 CITEȘTE ȘI DOCUMENT sub egida Academiei în coronavirus - Ne complicăm instituțional în interesul economiei și al oamenilor, dar totul până la bani. Cum va arăta România în 2040

După ce au trecut de faza de reacție rapidă în gestionarea crizei sanitare, în care s-au concentrat prioritar asupra siguranței angajaților și a supraviețuirii afacerii, aproape jumătate (47%) dintre angajatorii chestionați afirmă că și-au pregătit un plan de continuitate a business-ului, în timp ce 30% dintre firme nu s-au gândit la o mai bună funcționare a activităților în noul context.

Astfel, 40% dintre companiile respondente intenționează să mute în mediul online o parte mai mare din activitate în următorul an, în timp ce alte firme iau în calcul extinderea și în alte sectoare ale economiei (13,3%), reducerea semnificativă a spațiilor de birouri (10%) sau chiar schimbarea obiectului de activitate (3,3%). În cazul a 33,4% dintre companii modelul de business nu va suferi schimbări majore.

După relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului și ieșirea din starea de urgență, 36,7% dintre angajatorii intervievați spun că și-au chemat toți angajații la birou încă din luna mai. Studiul arată că în cazul a 23,3% dintre firme activitatea a fost reluată gradual, în primă fază cu mai puțin de un sfert dintre salariați înapoi în birouri, iar alte 20% dintre firme au continuat să lucreze în regim remote. 

Când vine vorba despre măsurile luate pentru protejarea angajaților împotriva infectării cu virusul COVID-19, 83,3% dintre participanții la sondaj oferă dezinfectanți angajaților, dar și măști (70%) și mănuși (43,3%), dezinfectează cu regularitate spațiile de lucru (76,7%), au achiziționat și  termometre pentru luarea temperaturii (26,7%) sau au rearanjat birourile pentru a mări distanța dintre angajați (33,3%). Tot pentru a asigura angajaților distanțarea socială la birou, unii angajatori au schimbat orarul de lucru pentru a evita orele de vârf (16,7%) sau au rearanjat turele pentru a nu se suprapune (13,3%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 1-15 iunie 2020, pe un eșantion de aproximativ 150 de companii mici și medii din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
bestjobs
recrutare
companii