Președintele SUA, Donald Trump, și președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, au ajuns miercuri la un acord menit să prevină un război comercial transatlantic, reducând astfel tensiunile provocate de amenințarea lui Trump de a impune tarife importurilor de mașini din UE.
Într-o conferință de presă comună cu Juncker, președintele american a declarat că UE a fost de acord să majoreze importurile din SUA, precum cele de gaz natural lichefiat și soia. Totodată, cele două părți s-au angajat să nu mai instituie noi bariere comerciale pe perioada negocierilor și chiar să reducă tarifele ulterior, "colaborând în direcția zero taxe, zero bariere și zero subvenții pentru bunuri industriale non-auto", conform lui Trump.
"Aceasta a fost o mare zi pentru comerțul liber și echitabil. Ei (UE - n.red) vor fi un cumpărător masiv de gaz natural lichefiat", a adăugat președintele SUA, citat de presa internațională.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Președintele Juncker l-a confirmat pe Trump și a adăugat că nu vor fi luate noi măsuri privind tarifele comerciale câtă vreme cele două părți nu vor ieși din negocieri și că UE va reevalua tarifele aferente comerțului cu aluminiu și oțel.
Poziția CE poate fi citită AICI
Indicele Dow Jones a crescut cu circa 0,7% în perioada de după anunț.
SUA și UE au intrat într-un conflict comercial după ce, în martie, Trump a decis să impună tarife de 25% pentru importurile de oțel și tarife de 10% pentru importurile de aluminiu, măsură condamnată de principalii aliați și parteneri comerciali ai Statelor Unite.
În replică, UE a aprobat aplicarea unor taxe vamale pentru produse americane în valoare de 2,8 miliarde de euro și a lansat proceduri legale împotriva SUA la Organizația Mondială a Comerțului.
Recent, conflictul a escaladat după ce administrația președintelui american Donald Trump a anunțat că ia în considerare introducerea unor tarife de până la 25% pentru importurile de automobile și componente din UE. Comisia Europeană a avertizat că va lua măsuri de retorsiune dacă SUA va decize să taxeze suplimentar mașinile fabricate în Uniune.