Platforma Comarket, marketplace B2B adresat industriei ospitalității românești, atrage o nouă investiție, în valoare de 150.000 de euro, din partea unui grup de investitori de tip business angel, printre care Iulian Cîrciumaru, investitor activ în mai multe proiecte antreprenoriale, și accelerează planurile de dezvoltare pe piața locală. În cadrul noii runde de finanțare, TZA Investors, un vehicul de investiții controlat de fondatorii Țuca Zbârcea & Asociații, și-a majorat investiția inițială, iar fondatorii Comarket se află în discuții avansate cu investitori internaționali pentru o finanțare suplimentară de 150.000 de euro.
În urma noii investiții, valoarea Comarket a atins pragul de 1,5 milioane de euro, iar după a treia rundă de finanțare de 150.000 de euro din campania de pre-seed, valoarea companiei va depăși 2 milioane euro. În faza de startup, Comarket a atras o investiție inițială în valoare totală de 150.000 de euro din partea TZA Investors și a unui grup de investitori individuali care au participat la campania de crowdfunding derulată de Seedblink.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Pe termen scurt, ne dorim să atragem o finanțare internațională complementară alături de mai mulți investitori și apoi să ne extindem platforma prin parteneriate noi cu furnizorii, producătorii locali și integratorii naționali și internaționali”, spune Florin Maxim, CEO și co-fondator al Comarket.
Sumele atrase în ultima rundă de finanțare vor fi investite în digitalizarea procesului de achiziții pentru mai mult de 500 de business-uri HoReCa, prin integrarea propriilor rețele de furnizori și crearea de mini-ecosisteme de comandă. În același timp, pâna la finalul anului se urmărește și implementarea unei centrale de achiziții prin care jucătorii mici și medii din piață să aibă acces la prețuri mult mai bune din partea furnizorilor și producătorilor.
Marketplace-ul Comarket va intra în următoarea etapă de dezvoltare, în care oferta de produse va fi atent verificată și selectată din punct de vedere al prețului și al relevanței pentru jucătorii din ospitalitate, urmărindu-se un număr de 10.000 de articole disponibile la comandă național și cu free delivery la începutul anului 2022. În prezent, Comarket are în portofoliu peste 6.000 de articole.
CITEȘTE ȘI Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redusUna din prioritățile echipei Comarket este integrarea producătorilor locali în platformă, iar principala provocare este rezolvarea disfuncționalităților cu care aceștia se confruntă la capitolul logistică și autorizații de comercializare. În acest sens, Comarket are în pregătire dezvoltarea de noi parteneriate cu integratori naționali pentru a crea un kit de intrare în piața HoReCa pentru orice producător local, astfel încât produsele acestora să fie disponibile la nivel național.
Din echipa executivă a Comarket fac parte cei trei co-fondatori ai companiei, Florin Maxim, antreprenor cu experiență de 20 de ani în industria ospitalității, Eugen Zbîrcea, executiv cu 25 de ani activi în retail la nivel C-level, și Daniel Nanboe, antreprenor IT cu 20 de ani de experiență în proiecte B2B.
La începutul anului, Comarket, a preluat 51% din acțiunile platformei Harta Producătorilor Locali, proiect inițiat de doi tineri studenți români, Andrei-Leonard Ilie și Mihail Feraru.