Fiica solistului vocal al trupei U2, Bono, Jordan Hewson, și-a lansat vineri propria firmă de IT&C, Speakable, prin care intenționează să modifice modul în care cititorii interacționează cu știrile media.
Speakable va avea misiunea de a-i conecta pe oameni cu “puterea vocii lor civice”, susține fondatoarea, citată de Irish Examiner.
Primul produs al companiei, Action Button, permite cititorilor de știri să participe activ la modelarea impactului acestora fie prin efectuarea de donații, fie prin semnarea unei petiții sau prin redactarea unui mail către un decident.
Până în prezent, de produs s-au arătat interesate publicații precum The Guardian (varianta americană), Huffington Post și Vice.
Potrivit fiicei lui Bono, care a moștenit activismul tatălui său, ideea i-a venit atunci când în urmă cu patru ani a citit un titlu care a impresionat-o, despre uciderea unei activiste de către talibani în timp ce se afla în drum spre școală. “M-am înfuriat citind articolul, însă m-am apucat de altele și am uitat de știre“, afirmă Jordan.
Așa i-a venit ideea creării unui Action Button, care permite adoptarea unei poziții active, instantaneu, online.
Jordan Hewson susține că a discutat pentru prima oară de Action Button cu fondatoarea Huffington Post, Arianna Huffington, în 2014.
Între timp a fost creat un proiect pilot și, în urma analizei rezultatelor, au realizat că “oamenii nu se mulțumesc doar cu citirea titlurilor, ei vor să le poată și schimba”.