Compania condusă de Mark Zuckerberg se află într-un nou scandal provocat de instrumentele folosite și politicile practicate, de data aceasta în materie de angajări.
După ce în decursul acestui an Facebook a fost acuzată de discriminare etnică și culturală prin forma de targetare a anunțurilor pe care le gestionează în cadrul propriilor platforme, acum compania americană este acuzată că discriminează în funcție de vârstă.
Concret, Facebook a postat anunțuri de angajare pe propria rețea socială și prin propria platformă de anunțuri plătite care folosesc criteriu de vârstă pentru targetare – sunt afișate doar celor care au mai puțin de 40 de ani.
CITEȘTE ȘI Apple recunoaște, după o serie de acuzații, că încetinește în mod intenționat modelele vechi de iPhoneFacebook respinge acuzațiile, spunând că targetarea este necesară întrucât anumite job-uri, precum cele de vară, sunt ocupate în mod tradițional de către cei mai tineri și că nu avea rost afișarea acestora pentru cei mai în vârstă.
Facebook nu este prima mare companie de tehnologie americană care trebuie să înfrunte astfel de acuzații. Amazon și Verizon au trecut prin situații asemănătoare, însă au luat măsuri ca acest lucru să nu se mai întâmple.
Age Discrimination in Employment din 1967 este legea care spune că este ilegală discriminarea angajărilor pe criteriu de vârstă, în special dezavantajarea celor care au peste 40 de ani.