Deschiderea unui magazin online nu este ușoară pentru o persoană fără experiență. Sunt mulți pași pe care trebuie să îi urmezi, dar și decizii de luat, toate la momentul potrivit. Un antreprenor care vrea să înceapă o astfel de afacere online trebuie să țină cont de câteva aspecte, potrivit Bluegento, firmă care dezvoltă prin propria platformă magazine online pentru clienți.
1. Ce urmează să vinzi?
Este probabil prima întrebare pe care trebuie să ți-o pui înainte să începi propria afacere online. Ce poți să faci în acest prim pas este să creezi o listă cu produse pe care ai vrea sau ai putea să le vinzi.
Sfatul nostru este să te gândești în primul rând la produse care rezolvă o problemă actuală. De asemenea, poți merge și pe mâna trendurilor. După ce ai creat această listă, putem merge mai departe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
2. Analizarea ideii
Presupunem că ai în jur de zece tipuri de produse pe listă pe care ai putea să le vinzi. Cum poți ști care dintre ele este bun sau nu? Aici intervine analizarea ideii, dar și a pieței pentru a vedea dacă este cerere pentru produsele respective.
Te poți folosi de rețelele de socializare, de unealta Google Keyword Planner, de volumul de căutări pe Google, de targetarea geografică, dar și de evaluarea concurenței pentru a a-ți valida ideea.
3. De unde vei face rost de produse?
Dacă ai ajuns în acest punct, înseamnă că te-ai hotărât la tipul de produs pe care îl vei vinde. Următorul pas este să găsești cea mai bună variantă prin care poți face rost de produse.
Cele mai întâlnite sunt următoarele metode:
- Să fabrici tu produsele;
- Să gasești un producător care să le fabrice;
- Să cumperi produsele en gros;
- Să folosești metoda dropshipping, prin care vinzi produse de la un furnizor.
4. Știi cine îți este concurența?
Acum că te-ai hotărât ce produse vei vinde pe magazinul tău online, este timpul să vezi exact cine e concurența ta și ce face, astfel încât să știi cum te poți diferenția. Poți identifica cei mai importanți competitori folosind funcția de Incognito din browser-ul tău și căutând pe Google după cuvinte-cheie specifice industriei tale.
5. Planul de afacere
Este esențial să creezi un plan de afacere, deoarece te va ajuta să vezi imaginea de ansamblu a afacerii tale. Poți să-l scrii în orice stadiu, dar este de preferat să faci acest lucru chiar înainte de a lansa efectiv magazinul online. Astfel, dacă vei simți la un moment dat că ceva nu merge bine, te vei putea uita pe plan și veni cu idei noi.
6. Înființarea firmei
Am ajuns în punctul în care tot ce ai făcut până în acest moment va deveni oficial: te poți duce să-ți înregistrezi firma la Registrul Comerțului. Pentru a nu face mai multe drumuri degeaba, asigură-te că ai la tine toate actele de care ai nevoie.
CITEȘTE ȘI WeLoveDigital.forum Sfetcu, iProspect: Paginile web “.ro” nu sunt pregătite pentru căutări prin asistenți vocali digitali. Sub 2% din site-urile locale sunt create cu baze de date structurate7. Numele afacerii tale
Numele pe care îl vei folosi pentru afacerea ta, dar și pentru domeniul site-ului sunt foarte importante. Cel mai bine prind numele scurte și atrăgătoare, care sunt ușor de scris și de citit. Încearcă pe cât posibil să folosești cuvinte diferite sau sinonime pentru a te diferenția față de competiție. De asemenea, nu uita să cauți pe Google numele ales pentru a fi sigur că nu este folosit deja de altcineva.
8. Crearea magazinului online
Aici ai două opțiuni:
- creezi propriul tău magazin de la zero;
- alegi o platformă care să îți ofere toate funcționalitățile.
Alegerea ta depinde în mare măsură de buget, dar și de timpul pe care îl poți aloca administrării acestuia. Începutul va fi întotdeauna mai greu, dar noi sperăm ca aceste sfaturi să te ajute în acest demers și să îți ofere un punct de plecare.