Usability-ul - ușurința în utilizare - este piatra de temelie pentru un magazin online, iar de acesta pot depinde în mod direct vânzările, dar retailerii online trebuie să fie atenți la o serie de recomandări, prezentate, în a doua zi a WeLoveDigital.forum, de Raluca Radu, Country Manager Answear.ro și Co-Organiser GPeC, și de Andrei Radu, CEO & Founder GPeC și Co-Fondator TRUSTED.ro.
Forumul, extrem de important pentru piața de business și organizat pe două zile, are ca parteneri UPC, Telekom, Cert, Philips, Fan Courier, Visa, Iqos, easypost și DWF, fiind organizat cu sprijinul IAB, IAA, ANSSI, ANIS și 2Performant. Parteneri media sunt News.ro, Adevarul.ro, Iqads, Smark, Softlead
Criteriul de usability este strâns legată de Customer Experience. Un site plăcut, cu servicii bune, va fi recomandat de utilizatori prietenilor și potențialilor viitori clienți.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe parcursul unei prezentări cu numeroase exemple de “așa da” și “așa nu”, cei doi manageri au transmis și o serie de recomandări generale pentru magazinele online.
Mai jos sunt doar unele dintre recomandări:
- Site-ul trebuie “adaptat la utilizator”. Ceea ce utilizatorului expert i se pare simplu s-ar putea să nu fie valabil și pentru utilizatorul obișnuit.
- Jargonul trebuie evitat în descrierea produselor, fiind recomandată o descriere comercială.
- Nu este recomandată folosirea pop-up-urilor nici pe desktop, nici pe mobile, decât, poate, de la a treia vizită a utilizatorului.
- Elementele precum coșul de cumpărături, logarea în cont, link-ul către pagina contact etc. trebuie plasate în partea dreapta sus a site-ului.
- Este recomandă oferirea posibilității de a cumpăra fără cont dacă un magazin nu are un brand foarte puternic. Mai apoi, se poate limita cumpărarea doar pe bază de cont.
- În formularul de creare a contului este recomandat să fie cerute doar informațiile esențiale, pentru a nu pune la încercare de la bun început răbdarea utilizatorilor.
- Pagina de contact trebuie să fie cât mai completă, cu cât mai multe detalii. Acest fapt poate inspira încrederea utilizatorului.
- Imaginile calitative pentru produse sunt obligatorii pentru un magazin online. Ele trebuie să scoată foarte bine în evidență calitățile produsului.
- Imaginile de tip thumbnail din listele de produse trebuie să fie cât mai generoase.
- Zonele promoționale și beneficiile oferite de un magazin trebuie să se încadreze în designul site-ului, nu să poată fi confundate cu bannere publicitare.
- Logo-ul magazinului este recomandat să fie plasat în stânga sus a site-ului și să aibă link către homepage.
- Meniul de navigare ar trebui să fie fix (pentru a rămâne vizibil la scroll) și să conțină logo-ul magazinului și funcția de căutare.
- Bara de căutare trebuie să fie cât mai mare, mai ales pentru magazinele care au un volum mare de produse.