YouTube va împărți veniturile generate de reclame cu unii dintre utilizatorii care postează filmări în formatul Shorts, într-o mutare menită să atragă creatori de conținut de la platformele rivale.
De la 1 februarie, veniturile generate de reclame vor ajunge și la creatorii de conținut care folosesc formatul Shorts, anunță YouTube, a cărei masivă platformă de advertising va începe să înglobeze și clipurile scurte.
Anunțul va atrage cu siguranță atenția creatorilor de conținut care activează pe platforme rivale, precum TikTok, care nu plătește direct utilizatorii pe baza reclamelor afișate.
CITEȘTE ȘI Instagram renunță la secțiunea de cumpărăturiNu oricine se va putea, însă, bucura de banii generați de reclamele afișate de YouTube. Compania a impus condiții stricte, precum un prag minim de 10 milioane de afișări în 90 de zile pentru clipurile în format Shorts, pentru ca un canal să fie admis în program.
De asemenea, pentru admiterea în program, creatorii de conținut trebuie să completeze o aplicație specială, ce are ca termen limită de depunere data de 10 iulie 2023.
Sistemul prin care se face plata creatorilor are în vedere atât plata drepturilor de difuzare pentru muzică, cât și procentul oprit de YouTube.
Prima oară sunt plătiți deținătorii drepturilor de difuzare a muzicii. Apoi, banii rămași sunt împărțiți 55% - 45% între YouTube și creatorii de conținut.
Banii alocați creatorilor de conținut sunt împărțiți între aceștia pe baza afișărilor. Dacă clipurile unui creator de conținut au reprezentat 10% din totalul afișărilor dintr-o lună, acestuia i se alocă 10% din banii rămași.
Dacă cei 10% reprezintă, spre exemplu, 1.000 de euro, utilizatorul va primi 450 de euro, iar restul merge la YouTube.