OMV Petrom a efectuat prima scumpire a carburanților de la declanșarea crizei coronavirusului, majorând prețul benzinei cu 3 bani/l, în urma aprecierii record a petrolului pe piețele internaționale în luna mai, cu 88%, în cazul WTI, și cu 38%, în cazul țițeiului Brent.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Scumpirea de 3 bani/l, confirmată pentru Profit.ro de oficialii OMV Petrom, este una medie pe stațiile companiei, variind de la stație la stație. În zonele cu concurență mai ridicată, majorarea de preț este de obicei mai temperată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De exemplu, dacă la cea mai ieftină stație Petrom din București, cea de pe Șoseaua Alexandriei, la începutul acestei săptămâni, prețul benzinei era de 4,18 lei, vineri benzina costa 4,2 lei/l.
În urma scumpirii cu doar 2 bani/l (mai puțin decât media de 3 bani), benzinăria Petrom nu mai este cea mai ieftină din zonă, la benzinăriile Lukoil prețul benzinei fiind identic (4,2 lei/l), în timp ce cele ale motorinei sunt mai scăzute cu 4 bani/l decât cele ale Petrom (4,42 lei/l).
CITEȘTE ȘI „Creierul” operațiunilor care coordonează intervențiile în caz de dezastre, echipat cu aparatură de ultimă generație în valoare de peste 500.000 de lei provenind din donațiiȘi în Bacău, unul dintre orașele cu cei mai ieftini carburanți, Petrom practică, în urma scumpirii, un preț de 4,15 lei/l la benzină (prețul de la începutul săptămânii era de 4,13 lei/l) și unul de 4,38 lei/l la motorină. Lukoil este și în acea zonă mai prietenoasă cu șoferii, litrul de benzină fiind identic, iar cel de motorină cu un ban mai ieftin decât cel al Petrom.
CITEȘTE ȘI Interviu SARTO despre premium în Business - Andrea Catto, Commercial Manager pentru Europa de Sud la flydubaiSocar are cel mai mic preț la benzină în Bacău, de 4,14 lei/l, în timp ce motorina este comercializată cu 4,39 lei/l.
CITEȘTE ȘI PFA și alte activități independente - indemnizațiile din starea de urgență sunt venituri separate, nu trebuie luate în calcul pentru depășirea plafonului, iar impozitul și contribuțiile pot fi plătite până la 15 martie 2021Ieftinirile efectuate de OMV Petrom de la începutul crizei Coronavirusului, care s-a suprapus pe o prăbușire a cotațiilor petrolului cauzată de războiul comercial dintre Rusia, Arabia Saudită și SUA, s-au ridicat la 27 de bani/l atât la benzină, cât și la motorină.
CITEȘTE ȘI Firma de avocatură Stratulat Albulescu își extinde practica de M&A prin cooptarea lui Octav Stan în poziția de CounselOdată cu relansarea economiilor însă, atât prețul petrolului, cât și cererea și-au revenit timid, ceea ce va inversa procesul. Foarte probabil, în următoarea perioadă vom asista la majorări de prețuri la combustibili.
Cotația petrolului american WTI a înregistrat în luna mai o creștere istorică de 88%. A doua cea mai bună evoluție a prețului petrolului WTI a avut loc în septembrie 1990, când a urcat cu 44,6%. Prețul petrolului Brent (de referință pe piața europeană) a consemnat, la rândul său, o creștere de 38%, cea mai mare înregistrată din martie 1999.
CITEȘTE ȘI GRAFICE Dezastrul creat de OUG 114 în sectorul energetic explicat pe înțelesul tuturor de... ANRE-ul maghiarCompaniile autohtone au însă probleme în a transfera majorarea cotațiilor internaționale în prețul la pompă, ca urmare a scăderii cererii, rezultat al carantinării economiei și populației.
“Cererea de combustibili pe piața românească, potrivit estimărilor, este în scădere cu aproximativ 20% în 2020 comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, având în vedere scăderea Jet cu mai mult de 35%, consumul de benzină redus cu 20% și motorina cu aproximativ 15%”, susține Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) într-un raport publicat recent.
Estimările FPPG par le confirma pe cele ale CEO-ului OMV Petrom, Christina Verchere: “Ne așteptăm la o reducere a cererii de carburanți pe trimestrul al doilea, de 45% de la an la an, iar pentru întreg anul, la una de 20%. În acest sens am redus rata de utilizare a rafinăriei la puțin peste 80%, ceea ce ne permite să prelucrăm țiței românesc. În plus, în perioada următoare, rafinăria va intra și în revizie”.
Revenirea mai timidă a cererii de carburanți ar putea influența politica de prețuri a companiilor din România, ea având un efect contrar celui al aprecierii prețului internațional al petrolului. Și concurența dintre stații în zonele mai aglomerate s-ar putea să-și spună cuvântul.
În plus, nu este exclus ca șoferii autohtoni să-și fi făcut plinurile, profitând de prețurile scăzute, ceea ce amână următoarea alimentare cu câteva săptămâni.