Braiconf Brăila, cel mai mare producător de cămăși din România, cu o tradiție de 70 de ani pe piață, nu și-a mai vândut o parte din teren către Kaufland, retailerul german propunând anularea antecontractului de vânzare-cumpărare.
Noile tranzacții imobiliare pregătite și planurile pentru piața de real estate vor fi anunțate la Videoconferința Profit.ro - Cum iese piața imobiliară din criza COVID-19, programată pentru 3 iunie, cu sprijinul Nordis Group, ELCO, Genesis Property, Akcent Development, SVN Romania, Iulius și Novatik, și care îi va aduna pe cei mai importanți jucători în domeniu, urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV. Detalii pot fi văzute AICI
Braiconf Brăila (BRCR) este cel mai mare producător de cămăși din România, producând peste 100 de milioane de cămăși în cei 71 de ani de activitate. În 2018, compania a fost premiată de Profit.ro la Gala Povești cu Profit.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiCompania indica atunci că va fi vinde un teren de 10.000 metri pătrați, amplasamentul pe care se află fabrica actuală, către Kaufland România, la un preț de peste 7 milioane de euro.
Simultan, era avută în vedere o investiție în valoare de aproape 9 milioane de euro pentru noul sediu al fabricii, clădire, utilaje, echipamente.
Decizia de relocare a fabricii era prezentată ca parte a strategiei de business pe termen lung a acționariatului majoritar al companiei, care dorește să investească în modernizarea celebrei mărci românești și a tuturor componenetelor din jurul său: sedii, linii proprii, resursă umană.
„Vremurile excepționale cer măsuri excepționale. Într-un an 2020 în care industria textilă a fost greu încercată și în care multe companii din sector fie și-au restrâns activitatea, fie au închis definitiv, Braiconf vrea să meargă mai departe și înțelege că în această industrie fie inovezi și creezi, fie închizi. Avem planuri pe termen lung care au ca scop profitabilitatea business-ului. Vrem să investim în clădiri, să avem spații de muncă frumoase, antrenante, în utilaje și echipamente, pentru a eficientiza toate procesele de producție. Decizia de a vinde terenul și actuala clădire a fabricii face parte din planul de extindere pe care ni l-am asumat în noua strategie a mărcii Braiconf și ne bucurăm de interesul pe care un jucător important precum Kaufland România l-a arătat acestei achiziții”, spunea Silviu Dumitrache, Președinte Braiconf.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment Cea mai cunoscută marcă din industria textilă din România nu va părăsi Brăila, ci va avea un sediu nou, tot în zona centrală a orașului. În acest moment, managementul companiei analizează fie posibilitatea de a renova o clădire istorică, ce permite activități de producție, și a o valorifica, fie achiziționarea unui teren în zona centrală care să permită construirea de la zero a noului sediu.
„Avem două opțiuni în acest moment și analizăm 4 clădiri istorice de producție și 4 loturi de teren în zona centrală. Ne-am dori foarte mult să reușim să renovăm una dintre aceste clădiri istorice, să o transformăm în noul sediu Braiconf și astfel să o redăm comunității, să o readucem la viață. Braiconf înseamnă tradiție, înseamnă istorie, dar și adaptare la prezent și simțim că s-ar potrivi să aducem o clădire istorică la viață și să completăm prin arhitectură tot ce simbolizează marca noastră. În prezent analizăm aceste opțiuni și, până la finalul lunii martie, vom lua o decizie”, mai spunea Silviu Dumitrache.
Fabrica de la Brăila a fost deschisă în anul 1950 cu 280 de angajați.
Acționariul principal este Electroargeș, cu 61,5%, după ce fondul de investiții Bank Julius Baer & Co a vândut participația de 25,1% pe care o deținea.
În noiembrie, Braiconf Brăila și-a reconfigurat strategia de retail, în actual context de restricții impuse de autorități pe fondul pandemiei de coronavirus, și a închis majoritatea magazinelor, inclusiv cele din mall-uri, orientându-se mai mult în același timp spre nișa premium.
Compania s-a îndreptat în primăvara anului trecut. împotriva fostului președinte CA. În 2019, cu 780 de angajați, a avut afaceri de 38,6 milioane lei și o pierdere de 4,4 milioane lei.