Comerțul pe străzile principale din România a crescut, dar marile bulevarde nu se compară cu cele din Cehia, Polonia, Ungaria. Cât costă spațiile și cine le ocupă

Comerțul pe străzile principale din România a crescut, dar marile bulevarde nu se compară cu cele din Cehia, Polonia, Ungaria. Cât costă spațiile și cine le ocupă
scris 29 mar 2017

Activitatea comercială de pe străzile principale din România a crescut anul trecut, susținută de creșterea venitului disponibil, fiind atrași mai mulți clienți în toate sectoarele de retail, potrivit unui raport al companiei de consultanță imobiliară Activ Property Services.

Totuși, marile bulevarde nu pot fi comparate, din punct de vedere comercial, cu cele din alte țări din regiune, ca Cehia, Polonia sau Ungaria, unde magazinele stradale sunt o destinație la fel de atrăgătoare pentru clienți ca centrele comerciale. În România, centrele comerciale, care îndeplinesc toate cerințele moderne, sunt dominante în rândul preferințelor clienților.

Urmărește-ne și pe Google News

În lipsa unei implicări mai mari din partea autorităților locale și a marilor investitori, majoritatea zonele comerciale vor avea nevoie, cel mai probabil, de perioade lungi de timp pentru a ajunge la standardele din Europa de Vest.

Studiu: Cele mai bune și mai slabe cartiere din țară ca servicii medicale. Pe ce străzi sunt cei mai buni medici CITEȘTE ȘI Studiu: Cele mai bune și mai slabe cartiere din țară ca servicii medicale. Pe ce străzi sunt cei mai buni medici

Străzile principale din România sunt dominate de farmacii, bănci, operatori de telefonie mobilă, cazino-uri, servicii și sectorul alimentar. Industria modei, sufletul retailului în aceste zone, are o prezență redusă comparativ cu alte țări. Printre altele, atractivitatea spațiilor comerciale de pe străzile majore este afectată de clădirile nerenovate și lipsa locurilor de parcare.

Băncile, principalii chiriași în spațiile comerciale stradale în 2006-2008, s-au orientat, după criza financiară, spre consolidarea activității, închizând, doar anul trecut, 149 de unități. Potrivit datelor BNR, anul trecut erau 4.757 de agenții bancare în România, cu 27% mai puține comparativ cu vârful atins în 2008.

În sectorul farmaceutic a existat o tendință pozitivă, jucătorii de top ca SensiBlu, Catena, HelpNet, Ropharma și Belladonna continuând să iți extindă rețelele atât prin deschiderea unor unități noi, cât și prin achiziții. Cea mai mare tranzacție din sectorul farmaceutic a fost, în 2016, vânzarea a 78 de farmacii Polisano către SensiBlu.

O parte semnificativă  a cererii vine, de asemenea, din partea lanțurilor de supermarketuri, retailerii Mega Image, Profi și Carrefour deschizând, anul trecut, 171 de unități noi. Expansiunea rapidă a acestora este așteptată să continue pe teremen mediu.

Strada Republicii din Brașov este cea mai dezvoltată zonă comercială  stradală din România, cu un număr major de chiriași internaționali. Brandurile care pot fi găsie aici includ Stefanel, Tommy Hilfiger, Ecco, Nike, North Face, McDonad’s, KFC, Samsonite, Mustang și Adidas.

Chiriile pe străzile importante au avut, în general, o evoluție stabilă, fiind așteptată o tendință ascendentă și în acest an în zonele cu trafic pietonal de top.

Cele mai mari chirii rămân în București. Chiria lunară pentru un spațiu cu vizibilitate de vârf este, în medie, de 40-50 de euro pe metru pătrat în zone precum Calea Victoriei și Magheru, ajungând până la o valoare medie de 65-85 de euro/mp în Piața Romană.  Aceste nivele sunt comparabile cu cele din Bratislava, dar sub cele din zonele similare din Budapesta, Varșovia și Praga.

Activ Property Services este una dintre principalele companii de consultanță imobiliară din România, activând la nivel național încă din momentul inființării în anul 1993. Compania are sediul central în București și două birouri regionale în Timișoara și Cluj-Napoca.

viewscnt
Afla mai multe despre
.activ property services
high street
spatii comerciale
magazine stradale
centre comerciale
chirii
imobiliare