Xiaomi se va concentra pe creșterea vânzărilor sale pe piața indiană de la punctele de vânzare cu amănuntul, după ani de pariuri în care a mizat pe comerțul electronic, a declarat președintele său din India, în timp ce compania chineză încearcă să revigoreze vânzările de smartphone-uri după ce a rămas în urma producătorului sud-coreean Samsung, transmite Reuters.
Vânzările online în India prin Amazon și Flipkart, parte a grupului Walmart, au crescut în ultimii ani, ajutând Xiaomi și alții producători să se extindă pe una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere din lume, cu 600 de milioane de utilizatori de smartphone-uri, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dar, în timp ce 44% din vânzările de smartphone-uri din India sunt acum online, segmentul de comerț tradițional prin magazine rămâne cel mai important și Xiaomi se așteaptă ca acesta să crească în continuare.
”Poziția noastră pe piața offline este substanțial mai mică decât cea online. Piața offline este locul în care sunt alți concurenți care s-au descurcat destul de bine și au o cotă de piață mai mare”, a declarat șeful Xiaomi pentru India, Muralikrishnan B., într-un interviu.
Doar 34% din vânzările de dispozitive Xiaomi din India din acest an au venit din magazinele de vânzare cu amănuntul, restul prin intermediul site-urilor web care au fost multă vreme generatorul său dominant de vânzări, arată datele Counterpoint Research din Hong Kong.
Samsung, în schimb, obține 57% din vânzări din magazine.
Xiaomi intenționează să-și extindă rețeaua de magazine dincolo de cele 18.000 de unități actuale și să colaboreze din ce în ce mai mult cu vânzătorii de telefoane pentru a oferi alte produse, cum ar fi televizoare Xiaomi sau camere de securitate, unde Muralikrishnan a spus că concurența este mai puțin intensă.
CITEȘTE ȘI Microsoft și Activision Blizzard iau în considerare vânzarea unei părți din activitatea de cloud gaming din Marea Britanie pentru a obține aprobarea tranzacțieiEl a spus că Xiaomi a descoperit că unele magazine partenere care îi pun brandul portocaliu strălucitor în afara magazinelor afișau mărci rivale mai vizibil în interior, o problemă de marketing pe care compania o va aborda.
Impulsul offline al Xiaomi vine la câteva luni după ce și-a pierdut poziția de lider în fața Samsung, care are un portofoliu mult mai mare de telefoane premium acum în vogă.
Gigantul sud-coreean are o cotă de piață de 20% în India, în timp ce Xiaomi, care s-a concentrat istoric pe telefoanele cu buget redus, are 16%.