Conducerea platformei britanice de livrări de mâncare Just Eat a recomandat acționarilor să nu accepte oferta de preluare din partea Prosus, companie din care face parte și eMAG, sprijinind acordul deja semnat deja cu Takeaway.com.
"Consiliul de Administrație consideră că fuziunea cu Takeaway.com creează mai multă valoare pentru acționari decât oferta Prosus", se arată într-o scrisoare adresată acționarilor Just Eat, citată de Reuters.
Totodată, reprezentanții Takeaway.com au reiterat angajamentul companiei pentru o tranzacția cu Just Eat, care ar aduce laolaltă cei mai profitabili jucători de pe piața livrărilor de mâncare din Europa.
"Echipa noastră are abilitatea demonstrată de a câștiga pe piețe competitive și a învins numeroși concurenți din multe țări, fie ei giganți din tehnologie sau livratori rivali puternic finanțați", a declarat CEO-ul Takeaway.com, Jitse Groen.
Luna trecută, Prosus, companie desprinsă recent din grupul sud-african Naspers, din care face parte și eMAG, a lansat o ofertă nesolicitată pentru preluarea platformei britanice de livrări mâncare Just Eat, la câteva luni după ce aceasta din urmă a agreat un acord de fuziune cu Takeaway.com.
Prosus a anunțat că oferă 4,9 miliarde de lire sterline (6,3 miliarde dolari) în numerar pentru Just Eat.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Omul de afaceri libanez Adel Abi Khalil, proprietarul hotelului Voila din Mamaia, a depus ofertă pentru hotelul lui "Puiu" IordănescuÎn august, Just Eat și platforma rivală olandeză Takeaway.com au ajuns la un acord în vederea fuziunii printr-un schimb de acțiuni, care ar evalua grupul rezultat la peste 10 miliarde de dolari și ar crea unul dintre cei mai mari jucători pe piața globală de profil.
Propunerea Takeaway ar oferi acționarilor Just Eat o participație de 52% din acțiunile grupului rezultat, finalizarea tranzacției fiind estimată pentru ultima parte a acestui an.
Însă unii investitori s-au arătat nemulțumiți de acord. În septembrie, analiștii Liberum au apreciat că oferta Takeaway subevaluează acțiunile Just Eat, iar analiștii Eminence Capital au declarat că termenii tranzacției sunt inadecvați. Takeaway este prezentă în România prin intermediul platformei Oliviera, cumpărată anul trecut alături de serviciul de catering din Bulgaria BGmenu, într-o tranzacție de 10,5 milioane de euro.