Bărbatul primea bani pentru a accepta livrări de legume și fructe neconforme.
„Livrările” de mită erau spectaculoase: furnizorul îi ducea banii cu elicopterul, conform Bihoreanul.
Cash și prin transfer bancar
Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor a anunțat că a încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției cu angajatul unui mare retailer, acuzat că a primit mită pentru a accepta livrări de legume și fructe neconforme.
„În perioada 1 aprilie – 7 octombrie 2024, inculpatul, controlor de calitate legume-fructe la centrul logistic Turda al unei companii de retail, a primit de la administratorul unei firme furnizoare din Beiuș suma totală de 42.830 de lei, atât prin transferuri bancare, cât și în numerar”, se arată în document.
În schimb, inculpatul ar fi acceptat marfa livrată de furnizor, indiferent dacă aceasta corespundea sau nu standardelor de calitate impuse.
Mită cu elicopterul
Surse din anchetă spun că mita era virată direct în contul bancar sau livrată personal, cu elicopterul.
Angajatul Kaufland și-a recunoscut integral fapta, a transferat benevol suma primită ca mită – 42.830 de lei – în contul Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și a acceptat pedeapsa propusă de procuror.
El a fost condamnat la 1 an și 10 luni de închisoare cu suspendare, cu un termen de supraveghere de 2 ani.
Totodată, în această perioadă, nu va mai avea dreptul să ocupe funcții publice sau posturi care implică autoritate de stat și îi este interzis să mai lucreze ca inspector de calitate legume-fructe în cadrul Kaufland România.
În plus, va presta 60 de zile de muncă în folosul comunității.
Acordul de recunoaștere a fost înaintat Tribunalului Alba pentru validare.
Reacția Kaufland: „Persoana în cauză nu mai este angajatul Kaufland România din martie 2025”
Kaufland România transmis clarificări cu privire la acest caz:
„Kaufland România colaborează cu autoritățile și susține toate demersurile acestora pentru descurajarea și sancționarea unor astfel de practici ilegale și imorale atât la nivelul companiei, cât și în relațiile cu furnizorii și partenerii.
Cazul relatat în media vizează o persoană fizică și nu reflectă valorile, principiile sau politicile companiei.
În acest context, precizăm că persoana în cauză nu mai este angajatul Kaufland România din martie 2025”, anunță G4Food.














