Cel mai mare producător de petrol și gaze din România, OMV Petrom, a intrat în acționariatul fondului EIT InnoEnergy, co-fondat de Uniunea Europeană, relevă datele analizate de Profit.ro.
Operațiunea a fost efectuată printr-o rundă de finanțare privată din 2023, de peste 140 de milioane de euro.
Fondul EIT InnoEnergy este recunoscut ca un important investitor care efectuează plasamente la începutul unei afaceri noi. Până acum a investit 690 de milioane de euro în peste 180 de companii care se estimează că vor genera venituri de 72,8 miliarde de euro și vor salva 1,1 giga tone de emisii de CO2 anual până în 2030.
Fondul, înființat în 2010 de Institutul European de Inovare și Tehnologie, are 29 de acționari, printre care ING, Volkswagen, grupul francez TotalEnergies, gigantul imobiliar francez Groupe IDEC, Siemens, Engie, Schneider Electric, EDF, Capgemini și o serie de universități europene cu renume.
EIT InnoEnergy a semnat și un memorandum cu Guvernul României pentru realizarea și implementarea unei strategii naționale pentru baterii, urmând să perfecționeze sau recalifice aproximativ 20.000 de persoane în acest domeniu, în următorii patru ani.
EIT InnoEnergy a fost desemnat de firma americană de cercetare PitchBook drept cel mai activ investitor în energie sustenabilă la nivel global în 2020.
CITEȘTE ȘI Corespondență din Istanbul - Ford Otosan demarează investiții masive la Craiova. Modelul EcoSport se oprește în decembrie, pentru a face loc noului Courier. Mai mulți furnizori chemați să se alăture uzineiPrintre cele mai importante investiții ale fondului european se numără producătorul suedez de baterii litiu-ion, Northvolt, care a încheiat, recent, o rundă de finanțare de 2,75 miliarde de dolari; furnizorul de soluții de stocare a energiei cu ultracondensatori Skeleton Technologies și furnizorul de soluții de mobilitate Hardt Hyperloop. În plus, peste 1.600 de studenți au finalizat programul de master al EIT InnoEnergy.
Volkswagen, unul dintre acționari EIT InnoEnergy, vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu și în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcția a șase fabrici de celule de baterii pentru vehiculele electrice în Europa până la finele acestui deceniu.
Valoarea pieței globale a bateriilor este așteptată să se dubleze în următorii 4 ani, pe măsură ce cererea pentru baterii litiu-ion crește rapid, fiind cel mai râvnit tip de stocare a energiei pentru sectoarele auto și energetic. Astăzi, Europa este puternic dependentă de importul de metale din categoria pământurilor rare și are nevoie de mult mai multe baterii decât produce. Planul Uniunii Europene este să devină al doilea producător de baterii din lume după China până în 2025.