Chiar dacă strategia șefului Renault Group, Luca de Meo, este orientată către segmentul compact, unde valoarea adăugată și profitul sunt mai mari, Dacia nu exclude un posibil automobil pe segmentul micro-car, acolo unde interesul este tot mai mare deoarece mașinile pot fi conduse de la 16 ani.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Nu există nimic în legislație care să-i împiedice pe clienți să cumpere o mașină mai mică decât Spring”, a declarat David Durand, șeful designului Dacia, jurnaliștilor de la publicația britanică Autocar. Discuția a fost marcată de afirmația lui Durand pe acest subiect: „Luăm în considerare orice”, referindu-se la oportunitatea de a crea și lansa un automobil concurent cu Citroen Ami.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul Renault are deja un astfel de vehicul, Twizy, care ar putea constitui o bază de dezvoltare pentru un cvadriciclu mai mic decât Spring, mai ales că Twizy va dispărea în curând din oferta Renault.
David Durand, care nu are responsabilități în zona de dezvoltare, dar este cel care coordonează orice proiect de design al mărcii, imediat ce acesta a fost decis de conducerea companiei, spune că un vehicul de tip cvadriclu are o mulțime de avantaje pentru deplasările în centrul unui oraș, acolo unde nu întotdeauna transportul public sau bicicletele sunt potrivite.
Citroen Ami și versiunile sale Opel Rocks și, mai nou, Fiat Topolino, sunt vehicule eligibile prin Programul Rabla Plus, la aproximativ 5000 de euro, astfel că prețul lor de achiziție se apropie de cel al unei motociclete, în timp ce oferă o serie de avantaje ale unui autoturism, inclusiv posibilitatea de conducere pe timp nefavorabil.
Cel mai mare avantaj este cel legat de condițiile de conducere: minim 16 ani, cu permis B1, care se obține cu un atestat primit de la o școală de șoferi și pe baza unui examen mai ușor decât cel pentru B. Ami are două locuri, viteză maximă de 45 km/h și o lungime de numai 2,41 metri. Bateria are 5,5 kWh, adică aproximativ 75 km autonomie, suficient pentru două – trei zile de rulare prin oraș. Încărcare durează doar trei ore, la o priză de 220 V.
CITEȘTE ȘI Șeful Stellantis a dezvăluit cât mai este prețul de producție al unei mașini electrice accesibile
Publicația Autocar face o comparație între Citroen Ami și o posibilă versiune a conceptului Manifesto, care ar fi un punct de pornire interesant pentru un city-car de la Dacia.
Dacia a confirmat anterior că modelul Spring va avea o nouă generație, cel mai probabil în 2027, care va fi dezvoltată pe platforma CMF-AEV, derivată din actuala platformă CMF-A. Mașina ar putea fi produsă în Europa, pentru a nu se confrunta cu taxe sau interdicții din partea unor state europene.
În același timp, viitorul Spring va trebui să aibă un preț de cel mult 20.000 de euro, având în vedere concurența care anunță deja mașini la acest preț. Spring a fost lansat la un preț de circa 17.000 de euro, dar între timp s-a scumpit și costă începând de la 20.800 de euro, pe piața din România, iar cea mai echipată versiune ajunge la aproape 24.000 de euro.